مرجع خبری رئال مادرید: گوتی شماره 14 اسبق رئال مادرید در مورد حذف تیم ملی اسپانیا بیان کرد:”اتفاقی که برای اسپانیا رخ داد مشابه اتفاقی است که در بارسلونا رخ داده است. تیم ملی اسپانیا قبلا تیم خوبی بود اما حالا شباهتی به قبل ندارد. (خطاب به پدررول) چرا می گویی اسپانیا بازیکنان خوبی ندارد؟ بازیکنان خوبی دارند اما باید طور دیگری بازی کنیم. از سبک تکراری خسته شده ام.”

گوتی در ادامه بیان کرد:” بازیکنانی برای سبک تیکی تاکا نداریم. این اتفاقی است که در بارسلونا رخ داده است. می توانی به همین فلسفه ادامه بدهی اما بعضی اندیشه ها عوض نشده است.  نمی شود که تا ابد در فکر جام جهانی آفریقا و دو یورو باشیم. باید به سبک دیگری بازی کنیم. در فوتبال باید با داشته هایت هماهنگ شوی، نمی توانی در گذشته زندگی کنی. در فوتبال بردن از هر چیزی مهمتر است. ”

در حالی که گوتی به سبک بارسا انتقاد می کرد، پدررول گفت:” اشتباه تیم ملی اسپانیا این است که می خواهد شبیه اوج بارسا بازی کند؟” که گوتی در جوابش گفت:” نه، آن دوران اوج متعلق به اسپانیا بود نه بارسلونا.” که پدررول گفت :” سبک آن تیم سبک بارسا بود.” که گوتی در جواب گفت:” نه، سیلوا، راموس و ژابی هم در آن تیم بودند.”