مرجع خبری رئال مادرید : در روز 19 نوامبر از دوحه خبر رسید که کریم بنزما اردوی تیم ملی فرانسه را به علت مصدومیت در تمرین ترک می کند. زمانی که کریم احساس درد داشت، به کلینیک در دوحه رفت و فرانک لوگال پزشک تیم ملی فرانسه نیز او را همراهی کرد.

کریم تحت درمان قرار گرفت و بنزما شرایط مصدومیتش را به کادر پزشکی رئال توضیح داد. کریم که بهتر از هر کسی بدنش را می شناخت، می دانست که شدت مصدومیت جدی نیست و حداکثر تا ده روز دیگر می تواند برگردد و به همین خاطر ایده اولیه او این بود که در مرحله یک هشتم نهایی به تیم اضافه شود و مرحله گروهی را از دست بدهد. بنزما می دانست که برای بازی یک هشتم نهایی کاملا آماده خواهد بود اما اتفاق عجیب  مربوط به زمانی بود که در اتاقش دره تل حضور داشت که ناگهان پزشک تیم ملی فرانسه و دشان وارد اتاقش شدند. پزشک تیم ملی فرانسه گفت:” متاسفم کریم، باید بروی.” دشان نیز سکوت کرد و بدین ترتیب برنده توپ طلا فهمید که چاره ای جز رفتن نیست. دشان عملا از بهانه مصدومیت استفاده کرد تا کریم را کنار بگذارد و با خیال راحت ژیرو را فیکس کند، بازیکنی که همیشه مورد علاقه دشان بوده است. کریم نمی خواست برای ماندن بیشتر فشار بیاورد چرا که ترجیح می داد که غرورش جریحه دار نشود. بنزما ساکش را برداشت و به مادرید برگشت و مراحل درمان را آغاز کرد. بنزما بعد ازآن برای تعطیلات به جزایر ریونیون رفت ان هم در حالی که مصدومیتش کاملا درمان شده بود.  دکتر لوگال به کریم گفت که دشان از او خواسته که این قدر راحت او را کنار بگذارد.

به همین علت به نظر می رسد که بی توجهی دشان به سوالات در مورد بنزما کاملا توجیه باشد. کریم می توانست به اردوی تیم ملی فرانسه برگردد چرا که در لیست حضور داشت  اما دشان همیشه از پاسخ به سوالات در مورد او طفره می رفت. کریم در طول جام جهانی از تیم ملی فرانسه حمایت کرد و بعد از بازیها نیز بازنشستگی خود را اعلام کرد تا دوران حضورش در تیم ملی فرانسه با 97 بازی و 37 گل به پایان برسد.