مرجع خبری رئال مادرید: آس در گزارشی به ریشه یابی نتایج ضعیف رئال مادرید و شکست در مقابل بارسا پرداخته است. رئال در مقابل ویارئال نیز شکست خورد و والنسیا را به سختی و در ضربات پنالتی پرداخت.

شرایط تقویم: رئال به این که هر سه روز یا هر چهار روز یک بار بازی داشته باشد عادت دارد اما حقیقت این است که این که رئال مجبور است بلافاصله پس از بازی ریاض چند بازی سخت داشته باشد، نگران کننده است. رئال مادرید یکشنبه در زمین ویارئال بازی دارد و بعد از آن باید در سن مامس مقابل ویارئال بازی کند. بارسا از زمان شکست مقابل رئال در هفت بازی متوالی در لالیگا نباخته است و تقویم راحت تری پیش رویشان است.

کابوس جام جهانی: به جز کورتوا و تا حدودی میلیتائو و رودریگو، بقهی بازییکنان رئال که در جام جهانی بودند، به شدت افت کرده اند. بازیکنانی نظیر والورده، وینیسیوس، شوامنی، کاماوینگا، کارواخالو … افت مشهودی داشته اند.

چالش پینتوس: حالا بیش از هر زمان دیگری نقش گروهبان پینتوس مهم است. بدنساز رئال مادرید که به سختگیری مشهور است، به خوبی می داند که بدن بازیکنانش خالی کرده است و باید فکری به حال تیم کند به خصوص که بازیهای حساسی در ادامه فصل در پیش است. پینتوس فصل گذشته تیمی را ساخت که در مقطع پایانی فصل در بهترین شرایطش بود و باید دید که حالا در ادامه فصل چه نقشه ای دارد.

فقط بنزما پنچ گل می زند: کریم با پنج گل بعد از جام جهانی به روزهای خوبش برگشته است. بنزما قبل از جام جهانی شش گل زده بود و بعد از جام جهانی زننده پنج تا از شش گل رئال بوده و با یازده گل آقای گل تیم است. رودریگو فقط یک گل زده در حالی که وینی و فده هیچ گلی نزده اند.

خط دفاعی ضعیف:به جز کورتوا و میلیتائو بقیه عناصر دفاعی رئال مادرید فاجعه هستند. کار به جایی کشیده که ناچو که معمولا نیمکت نشین است، از بسیاری از بازیکنان رئال بهتر است. رودیگر، کارواخال و مندی سطح نازلی  را داشته اند.

ترکیب کوچک: مدیران رئال تصمیم گرفتند که ترکیب امسال را با 23 بازیکن ببندند و مشکل این جاست که چهار تا از نفرات این تیم یعنی اودریوزولا، وایخو، هازارد و ماریانو کلا کارآمد نیستند. یعنی با احتساب دروازه بان ذخیره ، رئال کلا 19 بازیکن قابل اتکا دارد. بازیکنانی نظیر ناچو، آسنسیو، رودریگو و برخی محصولات اکادمی می توانند در ادامه فصل موثر باشند.

دو غایب مهم: اورلین شوامنی و داوید الابا دو بازیکن مصدوم رئال مادرید هستند که حداقل یک هفته دیگر از میادین دور هستند و قطعا در دو بازی آینده رئال حضور ندارند. کارلو باید فکری به حال این دو غایب بکند.