مرجع خبری رئال مادرید: توماس رونکرو سردبیر آس در مورد پیروزی رئال مادرید مقابل اتلتیکو مادرید نوشت.

پیش به سوی کوپا
77 روز و 77 شب منتظر بودیم تا به خانه برگردیم و در این تجدید دیدار رویایی احساسات شدیدی داشتیم. باید در تک بازی کوپا به مصاف اتلتیکو می رفتیم. این بازی مثل کیش و مات بود، یا همه چیز یا هیچ چیز. جای تصحیح اشتباه وجود نداشت. این هیجان در سکوها حس می شد. رئال مادرید در اولین پرده دربی  تحت تاثیر همین استرس بود. پس از گل موراتا (انتقام از تیم سابقش) و مصدومیت مندی، بالاخره سکوها جان گرفت و شور برنابئو آغاز شد. سبایوس وارد صحنه شد، کاماوینگا استعداد بی نظیر خود را در پست دفاع چپ به ما نشان داد و بعد از آن “پسر طلایی چهاردهمین  چمپیونزلیگ” یعنی رودریگو “گلز” ظاهر شد که در این استادیوم تاریخی طوری عمل کرد که انگار در رویاهایش در ماراکانا حضور دارد. زمانی که تصمیم گرفت که که کفش های مارادونا را پایش کند، گلی را ثبت کرد تا همیشه در یاد هواداران در برنابئو خواهد ماند. با چند حرکت نمایشی در سطح دیگو مارادونا ، ویتسل، ماریو هرموسو و ساویچ را نقش زمین کرد و حرکت نمایشی خود را با شوت بیورن پا به سبک مودریچ تکمیل کرد و دروازه اوبلاک را گشود. به خاطر چنین گلهایی پدران همچنان بچه هایشان را به معبد برنابئو می برند هر چند که گاهی نمایش ها در نیمه شب برگزار می شود و بچه ها باید فردایش سر صف مدرسه باشند.این درسی برای زندگی برای بچه هاست. رئال مادرید نشان داده که هرگز نباید ناامید شد. این گل ابدی در یک بازی فوق العاده کوپا به ثبت رسید آن هم در شبی که اتلتیکو، ایستاده مرد.

داوری
سوتو گرادو می توانست کارت زرد دوم را به سبایوس بدهد اما واکنش شدید اتلتیکویی ها به این صحنه نشان می دهد که آنها حاضر نیستند که بپذیرند که اشتباهات فنی آنها باعث شده تا رئال با شایستگی احساسی و فوتبالی کامبک بزند و نمی توان چنین شبی را به فقط یک صحنه تقلیل داد. آیا داور مقصر است که چولو، موراتا ستاره خط حمله اش را تعویض کرده تا ویتسل وارد زمین شود و نتیجه یک بر صفر را عوض کند؟ آیا داور مقصر است که ساویچ باعث اخراج خودش شده و در ابتدا با وینی و بعد با کامایونگا درگیر شده است؟ آیا داور مقصر است که اتلتیکو که بودجه یک باشگاه بزرگ را دارد، در ماه ژانویه شانس کسب هیچ جامی را در این فصل ندارد؟

وینیسیوس و نفرت
شروع این روز بسیار زشت بود. یک پارچه نوشته  و یک آدمک مشمئزکننده و نفرت انگیز حد و حدود نفرت را رد کرد. رقابت یک چیز است و تهدید و رفتار غیرانسانی برای توجیه جنونت یک چیز دیگر است. قطعا چهار آدم ناشایست و نابالغ نمی توانند نماینده کل هواداران اتلتیکو باشند چرا که آنها اگر عقل سالم داشتند، به جای این رفتار از ورزش فوق العاده ای نظیر فوتبال لذت می بردند. وینی درون زمین واکنش نشان داد که بهترین پاسخ به چنین رفتارهایی است. یک گل عالی را در آخرین دقیقه وقت اضافه زد  تا کار رودریگو و بنزما را این گونه تکمیل کند، مثلثی که همیشه در کامبک های برنابئو و در شب های جادویی نقش داشته اند. پیش به سوی نیمه نهایی. امیدوارم به بارسا بخوریم. این جا کسی ناامید نمی شود.