مرجع خبری رئال مادرید : رئال مادرید بین دو ال کلاسیکوی رفت و برگش، حس و حال کاملا متفاوتی را پیدا کرد. رئال مادرید در حالی که بعد از ال کلاسیکوی رفت 3 امتیاز از بارسا پیش افتاده بود، حالا و پس از ال کلاسیکوی برگشت 12 امتیاز عقب افتاده است. در حقیقت رئال مادرید در این مدت 15 امتیاز کمتر از بارسلونا کسب کرد و به همین خاطر با لالیگا وداع کرد. اما چطور شد که رئال مادرید این قدر از بارسلونا عقب افتاد؟

جام جهانی:  خود آنچلوتی می گوید که یکی از مشکلات تیمش بازگشت به ریتم مسابقات بعد از جام جهانی است. در حقیقت رئال مادرید در ماه ژانویه امتیازات زیادی را از دست داد و کارلو این لغزش را از یاد نبرده است. رئال مادرید بعد از جام جهانی سه شکست و سه تساوی داشته است. فصل غیرمنتظره فوتبال دنیا که جام جهانی در وسطش برگزار شد به رئال ضربه زد. رئال مادرید در این مدت در مقابل ویارئال، مایورکا و بارسلونا شکست خورد و کاملا مشخص است که حس و حال خوبی ندارد.

مشکل گلزنی: کریم بنزما اصلا فصل خوبی نداشته است. این مهاجم 19 گل زده اما شش تا از گلهایش با پنالتی بوده است. کریم هیچ جایگزینی ندارد و  با وجود بهتر شدنش بعد از جام جهانی همچنان عملکرد جالبی نداشته است.بازیکنانی نظیر وینیسیوس، رودریگو و آسنسیو دیگر گلزنان تیم هستند. وینی در لالیگا هشت گل و چهار پاس گل داشته، آسنسیو پنج گل و سه پاس گل ، رودریگو چهار گل و پنج پاس گل. برای اولین بار در سالیان اخیر هیچ بازیکنی از رئال در این مقطع از لالیگا در میان پنج گلزن برتر فصل نیست.  والورده با این که مهاجم نیست، در این فصل هفت گل و دو پاس گل در لالیگا داشته است.

پست هایی که به تغییر نیاز دارند:  رئال مادرید به تغییرات در ترکیبش نیاز دارد. به طور مثال پست دفاع چپ یکی از ایرادهای رئال است که در این فصل آلابا، مندی، کاماوینگا، ناچو و رودیگر در این پست قرار گرفته اند. بنزما هیچ جایگزینی ندارد و رودریگو در پست مهاجم کاذب بازی می کند. آلوارو رودریگز از کاستیا گزینه بعدی است. در پست دفاع راست، کارواخال و لوکاس وازکز چندان مطمئن نیستند. تنها پست مطمئن رئال، خط هافبک است که گزینه های مختلفی در ان حضور دارند.

مشکلات در  خانه و خارج از خانه: رئال مادرید در این فصل چهار شکست و یک تساوی در خارج از خانه داشته و چهارده امتیاز را در خارج از خانه از دست داده است. رئال مادرید در خانه نیز چندان ترسناک به نظر نمی رسد. در حقیقت رئال مادرید در این فصل با چهار تساوی مقابل اوساسونا، ژیرونا، سوسیه داد و اتلتیکو هشت امتیاز  در خانه از دست داده است.

نتایج خوب بارسلونا: البته بارسلونا نیز به خصوص در فاز دفاعی نتایج خوبی گرفته اند. آنها در 26 بازی خود با 49 گل زده و  9 گل خورده عملکرد خوبی داشته اند و در 19 بازی در این فصل کلین شیت کرده اند.