مرجع خبری رئال مادرید : به این چند جمله به عنوان چیزی که رسانه ها در ذهن شما فرو کرده اند و واقعیتی که وجود دارد، نگاه می کنیم:

چیزی که در رسانه ها می نویسند: گواردیولا بهترین مربی قرن 21 است چون سبک جدیدی را به فوتبال وارد کرده است./ واقعیت: گواردیولا با وجود آن که در بارسلونا، بایرن مونیخ و منچسترسیتی هزینه های سنگینی کرده هر سال در اروپا تحقیر می شود و در این سالها قهرمانی لیگ انگلیس را به تیم های کم مهره تری نظیر لستر، چلسی و لیورپول واگذار کرده است. آنها حتی در سایر تورنمنت های داخلی هم نتایج جالبی نمی گیرند.

چیزی که در رسانه ها می نویسند: مسی بهترین بازیکن تاریخ است چون هفت توپ طلا برده و یک تنه آرژانتین را به قهرمانی جام جهانی رساند و شخصیت خوش اخلاقی است./ واقعیت: بهترین سالهای مسی در بارسلونا در زمانی بود که ژاوی و اینیستا را پشت سر خود داشت و بعد از بازنشستگی یا رفتنشان افت محسوسی داشت. او در تیم ملی آرژانتین به لطف عملکرد خارق العاده هم تیمی هایش نظیر دی ماریا، خولیان آلوارز، مک آلیستر و … فاتح جام جهانی شد و در پی اس جی نیز دو فصل فاجعه بار داشته و در شب هایی که تیمش توسط رئال مادرید و بایرن مونیخ حذف شد، فقط یک تماشاگر بود. مسی از سال 2013 به بعد به زحمت در میان سه بازیکن برتر دنیا جای گرفته است چرا که همواره در بازیهای بزرگ محو بوده است. فحاشی مسی در بازی آرژانتین و هلند به داور و بازیکنان به جای تقبیح شدن، مورد تحسین قرار می گیرد و بسیاری آن را نماد تعصب دانستند نه نماد بذاتی و بداخلاقی!

چیزی که در رسانه ها می نویسند: لاماسیا بهترین آکادمی دنیاست چون جواهرات درخشانی را در سالهای اخیر تحویل فوتبال دنیا داده است و رئال مادرید باشگاهی است که فقط از خرید بازیکنان تغذیه می کند و بازیکن سازی بلد نیست./ واقعیت: سارابیا، موراتا، کارواخال، سولدادو، نگردو، خوان ماتا، رودریگو مورنو، دیگو یورنته، اشرف حکیمی، مارکوس یورنته و … برخی از جواهرات آکادمی رئال در سالهای اخیر بوده اند که در تیم های دیگر درخشیده اند و قدرت آکادمی رئال را نشان می دهند. گاوی شاید از نظر کیفیت بازی به لنگه کفش اشرف حکیمی هم نرسد اما رسانه ها طوری از او تعریف و تمجید می کنند که گویی بازیکنی به خوبی او در تاریخ فوتبال نبوده است. خشونت و توحش گاوی در رسانه ها سانسور می شود و او را پسر خانواده و شخصیتی دوست داشتنی جلوه می دهند.

چیزی که در رسانه ها می نویسند: ژاوی یک مربی بزرگ و  باهوش است که به گواردیولای جدید و معمار نسل جدید بارسلونا تبدیل شده است./ واقعیت: بارسلونا در فصل گذشته فقط به یک تساوی مقابل بنفیکا نیاز داشت تا به یک هشتم نهایی چمپیونزلیگ برود و با خفت راهی لیگ اروپا نشود. در حالی که مدیران بارسلونا عمدا ترکیب کومان را تضعیف می کردند تا این مربی هلندی را به بهانه نتیجه نگرفتن اخراج کنند، تا جایی که توانستند برای ژاوی هزینه کردند اما با این وجود آنها به شکل خفت باری در لیگ اروپا و چمپیونزلیگ حذف شدند. اگر مدیران رئال امسال عمدا ترکیب رئال را تضعیف نمی کردند و مشکلات تیم در پست دفاع چپ، دفاع راست، بال راست و مهاجم را تقویت می کردند، قطعا ژاوی در لالیگا، سوپرجام و کوپای امسال هم شانسی نداشت اما مدیران رئال عمدا می خواستند بارسا امسال جامها را ببرد و جان بگیرد تا لاپورتا به عنوان شریک پرز در پروژه سوپرلیگ، نابود نشود.

چیزی که در رسانه ها می نویسند: آنچلوتی یک مربی سنتی و کارنابلد است که درست مثل زیدان، موفقیت هایش شانسی و بر اساس توانایی های بازیکنان است./ واقعیت: آنچلوتی تنها مربی تاریخ فوتبال است که چهار چمپیونزلیگ برده و در پنج لیگ بزرگ قهرمان اروپا شده، کاری که فرگوسن، هلنیو هررا، باب پیسلی و … نکرده بودند. بدون تردید آنچلوتی یکی از پنج مربی برتر تاریخ فوتبال است. او سبک هایی کاملا مدرن دارد و هر سال خود را به روز می کند. قهرمانی لالیگا و چمپیونزلیگ پارسال با مغلوب کردن گواردیولا، توخل، کلوپ و پوچتینو قهرمان اروپا شد، همه مربیانی که حالا گزینه های جایگزینی او هستند و هیچ کدامشان از نظر افتخارات و موفقیت به بند انگشت کارلو هم نمی رسند.

چیزی که در رسانه ها می نویسند: مورینیو معمار نسل طلایی رئال مادرید است و در دورانش رئال مادرید توانسته بهترین بارسای تاریخ را متوقف کند و یکی از بهترین مربیان قرن 21 است./ واقعیت: رئال مادرید در سه سال با مورینیو فقط دو جام بزرگ (کوپا و لالیگا) به علاوه سوپرچام اسپانیا را برد در حالی که آنچلوتی در سه فصل اولش در رئال مادرید دو چمپیونزلیگ، یک لالیگا، یک کوپا به علاوه سوپرجام اسپانیا، جام جهانی باشگاه ها، سوپرجام اروپا را کسب کرد. کارلو تا کنون در سه سال و نیم در رئال 9 جام برده است. مورینیو بهترین ترکیب تاریخ رئال مادرید را در اختیار داشت به شکلی که هیگواین، کاکا، کوئنت رائو، واران، مودریچ و … در آن تیم نیمکت نشین بودند در حالی که ترکیب دو فصل اخیر رئال مادرید یکی از ضعیف ترین فصل های تاریخ باشگاه بوده است. مورینیو بهترین دوران رونالدو را با کسب فقط یک لالیگا در سه سال تلف کرد و بعد از رئال مادرید در منچستریونایتد، تاتنهام و چلسی با وجود بریز و بپاش های بسیار گندکاری کرد. در حالی که بزرگان فوتبال ایتالیا نظیر یوونتوس و اینتر در افت هستند، مورینیو با وجود  هزینه های بسیار و خرید بازیکنانی نظیر دیبالا، در رم به سختی برای کسب سهمیه چمپیونزلیگ دست و پا می زند و حتی از تیم کم هزینه ای نظیر لاتزیو نیز عقب مانده است. در چمپیونزلیگ های متوالی رئال مادرید،  مورینیو هیچ نقشی نداشت. به جز مودریچ، هیچ کدام از اعضای نسل طلایی رئال مادرید با نظر مورینیو جذب نشدند. مورینیو کلا واران را نمی شناخت و این بازیکن با نظر زیدان خریده شد. کاسیاس، راموس، په په، مارسلو، کاسمیرو، کروس، بیل، ایسکو، بنزما و رونالدو هیچ کدام با نظر مورینیو خریده نشدند. پس مورینیو به هیچ وجه نقشی در قهرمانی های اروپایی متوالی رئال مادرید نداشته و نمی توان او را معمار آن نسل دانست. تاثیر دو دستگی و انشقاق در رختکن رئال مادرید تا سالها بعد مشهود بود. مورینیو در حالی در سال 2013 رئال را ترک کرد که دودستگی نفرت انگیزی بین هواداران و بازیکنان ایجاد کرده بود و رئالی ها خوش شانس بودند که مربی صلح جویی مثل آنچلوتی به تیم ملحق شد تا جلوی فاجعه را بگیرد. مدیران رئال مجبور شدند که کاسیاس، دیگو لوپز، ژابی و آربلوا را به عنوان عوامل چند دستگی به سرعت بیرون کنند تا رختکن متحد شود، مورینیو به یکی از طلایی ترین نسلهای تاریخ آکادمی رئال مادرید هم گند زد به شکلی که کارواخال را بدون حتی یک دقیقه حضور در تیم بزرگسالان راهی لورکوزن کرد و به خسه، موراتا و سارابیا هم توجه چندانی نداشت.

در ساعات اخیر دلال های وابسته به مورینیو دوباره نام مربی پرتغالی را به رئال لینک کرده اند و گروهی هوادار ساده لوح و احمق نیز حسابی ذوق زده شده اند. برخی از انها هواداران کم سن و سالی هستند که یادشان نیست که رئال مادرید در دوران مورینیو چه وضع اسفباری داشته و مربی پرتغالی چه ویرانه ای را برجای گذاشته است. این هواداران که حداکثر ۱۶-۱۷ سال سن دارند از طریق ادمین های خردسال کانال ها و صفحات تلگرامی و اینستاگرامی با مورینیو اشنا شده اند و تحت تاثیر دروغ هایی هستند که رسانه به آن می گوید در غیر این صورت منطقی نیست که یک مربی درجه دو که در رتبه پنجم لیگ ایتالیا قرار گرفته و از تیم درجه دویی همچون تاتنهام اخراج شده، به رئال لینک شود و گروهی تینیجر هم از این خبر ذوق کنند. ان هم در حالی که مدیران رئال بر اساس سیاست جدیدشان که بر مبنای بی پولی است، به هیچ وجه نمی توانند خواسته های ولخرج ترین مربی دنیا در قرن ۲۱ را براورده سازند. از سویی دلیلی ندارد که مدیران رئال مادرید سری که درد نمی کند را دستمال ببندند و رختکنی که در حال حاضر متحد است را به گند بکشند. فراموس نکنیم که در ان زمان همه بزرگان رختکن نظیر راموس، مارسلو و رونالدو از اعماق وجودشان از مورینیو متنفر بودند و بنزما به عنوان کاپیتان کنونی هم حالش از مربی پرتغالی به هم می خورد چون با تمسخر لقب “گربه” را برایش انتخاب کرده بود.

برخی به دروغ می گویند که مورینیو بهتر از هر مربی دیگری در رئال مادرید توانسته ترمز بارسا را بکشد اما گویی که از یاد برده اند که خفت بارترین شکست رئال مادرید در نیوکمپ در دوران مورینیو با نتیجه پنج بر صفر ثبت شد، در آن شب رئال مادرید خوش شانس بود که 2-3 گل دیگر نخورد. در آن زمان مورینیو به شکل اتوبوسی دفاع می کرد اما باز هم هیچ توفیقی مقابل بارسا نداشت. مورینیو در این زمینه در حد شست پای زیدان هم نبوده است.

این که رسانه چیزی را در مغز مخاطب بی سواد فرو می کند به معنی این نیست که ان چیز یک واقعیت است و هر کسی دروغ های رسانه ها را باور کند، یک احمق ساده لوح است. قطعا مورینیو به عنوان مربی درجه سه حال حاضر فوتبال دنیا از خدایش است که نامش به رئال وصل شود و به همین خاطر دلال ها هم با پخش این شایعه سعی می کنند برایش مشتری پیدا کنند. عملکرد مورینیو در رم در این فصل به حدی ضعیف بوده که حتی شایعه اخراجش از این تیم مطرح بوده است. قطعا دلال ها با این شایعات می خواهند برای مورینیو اعتبار بخرند و فقط یک مخاطب احمق می تواند چنین شایعه ای را باور کند. اگر مدیران رئال مادرید هم آن قدر احمق باشند که بخواهند به سراغ مورینیو بروند، باید منتظر از هم پاشیده شدن رختکن، تخریب اسطوره ها، به گند کشیده شدن آبروی رئال با انگشت کردن مربی تیمشان توی چشم مربیان حریف، تحقیر و پنج تایی شدن توسط بارسلونا، ناکامی در جامهای بزرگ نظیر چمپیونزلیگ، دودستگی و نفرت پراکنی میان هواداران باشند.

در حال حاضر پوچتینو و رائول گونزالس تنها گزینه های هدایت رئال در فصل اینده هستند که یکی از آنها هدایت تیم در فصل آینده را به عهده می گیرد و هر کسی شایعاتی جز این را باور کند، بیسوادی و حماقتش را نشان خواهد داد.