مرجع خبری رئال مادرید : توماس رونکرو سردبیر آس در مورد بازی رئال مادرید و سوسیه داد  نوشت.

بحران
باید به تقویم احترام بگذاریم اما پنج بازی باقی مانده در لالیگا برای شاگردان آنچلوتی خیلی طولانی خواهند بود. از مزان گل مردود اسنسیو در نیوکمپ، رئال مادرید عملا از لالیگ ااستفعا داده است. این تیم فقط برای قهرمانی ساخته شده است. جنگیدن برای قهرمانی می تواند کاری باشد که همسایه های ما می جنگند و می توانند برایش در نپتونو جشن بگیرند. اما رئال فقط در حالتی شارژ می شود که برای قهرمانی بجنگد و به همین خاطر بهترین نمایش خود را در فینال لاکارتوخا در مقابل حریف بزرگی نظیر اوساسونا خواهد داشت که در نیوکپ جنگید. 72 ساعت دیگر رئال فرصت قهرمانی دارد (کوپای شماره 20 و انگیزه گرفتن برای بازی در برنابئو مقابل سیتی شیخ- دلاری) مهم این است که در آنوئتا مصدومی نداشتیم هر چند که میلیتائو به شکل معجزه اسایی از تکل خشن مرینو نجات پیدا کرد آن هم در حالی که پولیدو سانتانا حتی کارت زرد هم نشان نداد.

استراحت کن، کریم
همه می ترسیدیم که جاه طلبی منطقی هر بازیکن بزرگی نظیر او (توپ طلا را بی دلیل به کسی نمی دهند) باعث شود تا بخواهد در زمین سوسیه داد بازی کند و این خطر برایش وجود داشته باشد که در آستانه فینال کوپا و بازی با سیتی دچار مصدومیت شود. اما کریم در نهایت پذیرفت که استراحت کند. آنچلوتی با او صحبت کرد و در نهایت قرار شد که کریم عجله ای برای پی چی چی نداشته باشد چون پنج بازی دیگر برای تعقیب لواندوفسکی زمان باقی است. کریم نقشی کلیدی در این تیم دارد، درست مثل وینیسیوس و خیلی مهم است که زوج طلایی در شرایط مهمی برای دو بازی آینده در لاکارتوخا و  برنابئو باشند.بازی با سیتی در روز تولد من خواهد بود و بهترین هدیه برای من این است که در پایان بازی، گواردیولا و هالند سرافکنده باشند. بازیهای مونتولیوی و آنوئتا نباید نگاه ما را از اتفاقات بزرگ پیش رو دور کند.

معجزه لوکا
کمتر بازیکنی همچون او حرفه ایست. در مقابل کوچکترین مصدومیتی برخی بازیکنان ترجیح می دهند که استراحت کنند و خودشان را به دست پزشکان بسپرند و دعا کنند .لوکا اما این طور نیست. او یک جنگجو است و می خواهد در فینال لاکارتوخا حاضر شود و در بهترین شرایط در مقابل سیتی حضور داشته باشد. این تصمیم شایسته تحسین است. سه روز  پیش به بلگراد رفت تا زیر نظر “دکتر معجزه” مورد درمان قرار بگیرد. نابغه کروات زودتر از حد موعد می تواند برگردد و در دو بازی حساس پیش رو حضور داشته باشد. با بازیکنانی نظیر مودریچ می تواند تا پایان دنیا قدم زد.

اخراج کارواخال
مثل انبار باروت بود. در حالی که حریفان نظیر صدرنشین بارها در مقابل حریفان با برتری نفری و با خوشحالی بازی می کنند در مورد رئال مادرید مانع از ان می شوند که تیم با یازده نفر کارش را تمام کند. کارواخال به خاطر درخواست کارت زرد برای اویارزابال یک کارت زرد گرفت چرا که او رفتار خشنی داشت و کارت زرد دومش شگفت انگیز بود. دنی توپی را زد که بین خودش و آیهن بود. اویارزابال خواستار کارت زرد دومش شد و داور در ابتدا مخالفت کرد. آنوئتا اعتراض کرد و داور پذیرفت که کارت زرد دوم را نشان بدهد.