مرجع خبری رئال مادرید : کارلو آنچلوتی مربی ایتالیایی رئال مادرید روز دوشنبه در جشن یادبود چهلمین سالگرد قهرمانی رم در لیگ ایتالیا در سال 1983 شرکت کرد. در حقیقت هواداران رم هرگز آن قهرمانی را به یاد نمی برند. رمی ها پس از آن جام یک هفته کامل جشن گرفتند و در مسافت بیش از دو کیلومتر پرچم های زرد و قرمز به چشم می خورد.

چهل سال بعد از آن بازی، اعضای رم دوباره گرد هم آمدند تا ان روز را جشن بگیرند. جشن اول رمی ها یک ماه پیش برگزار شد که آنچلوتی به علت برنامه هایش نتوانست در ان شرکت کند و به یک ویدیو اکتفا کرد اما در جشن دوم حضور پیدا کرد و یکی از چهره های اصلی بود. آنچلوتی در زمان آن قهرمانی 23 ساله بود و اولین جامش را کسب کرد و برای اولین بار قهرمان لیگ شد. کارلو همیشه از دوران هشت ساله حضورش در رم به نیکی یاد کرده است هر چند که بعد از آن به میلان رفت و در این تیم انواع و اقسام جامها را درو کرد. اولین بازی کارلتو در سری ا در سال 1979 در بازی رم و میلان بود که با تساوی بدون گل به اتمام رسید.

دلیل خوشحالی رمی ها از آن قهرمانی این بود که این اولین جام آنها بعد از جنگ بود. رم در آن زمان نیلس لیدهلم را روی نیمکت خود داشت که توانستند در 30  بازی 43 امتیاز بگیرند (هر برد در آن زمان دو امتیاز داشت) و بالاتر از یووه و اینتر به قهرمانی رسیدند. کارلتو در آن فصل 23 بازی انجام داد و دو گل زد.  در شب قهرمانی، آنچلوتی پاس گل داد تا پروتزو با ضربه سر گل بزند.

آن قهرمانی باعث شد تا رم برای اولین بار به جام باشگاه های اروپا راه پیدا کند که در آن دوره به فینال رسیدند و در ضربات پنالتی مقابل لیورپول باختند.