بر هیچکس پنهان نیست که رئال مادرید وضعیت خوبی در خط دفاعی خود ندارد و مهره های حال حاضربه دلایل متعدد نتوانستند انسجام کافی را برای حراست از دروازۀ تیم از خود نشان دهند.

هر چند که در فصول گذشته هم ضعف دفاعی در بازی های مختلف نمایان بود،ولی عکس العمل های کورتوا،بی دقتی مهاجمان حریف و جبران عقب افتادگی با گلزنی بازیکنانی نظیر کریم بنزما، وینیسیوس و رودریگو،باعث شد این ضعف آنچنان به چشم نیاید.

در ادامه و در چند مقالۀ مجزا،به بررسی عملکرد مدافعان رئال مادرید در این فصل میپردازیم.

اِدِر میلیتائو:بازیکن برزیلی که از او به عنوان رهبر خط دفاعی رئال در سال های آینده نام میبرند،هنوز هم نتوانسته بر ریتم سینوسی خود غلبه کند.او گاهی به قدری خوب است که از او به عنوان بهترین دفاع جهان نام میبرند و گاهی به حدی ضعیف است که طرفداران باشگاه مادریدی را نسبت به آینده مردد میکند.او در این فصل اشتباهات عجیبی از جمله پاس گل به بازیکنان حریف و گل بخودی داشته و یکبار هم از سوی سرمربی تیم اخطاری مبنی بر هوشیاری بیشتر کسب کرده است.

در ادامه نگاهی آماری به عملکرد میلیتائو در فصلی که گذشت خواهیم داشت.

آمار ادر میلیتائو را بررسی کردیم.او صاحب بیشترین دقایق بازی در میان مدافعین رئال مادرید در فصل اخیر بوده است.

شاید در مجموع عملکرد بازیکن برزیلی مثبت ارزیابی شود ولی اشتباهات کلیدی در مقاطعی از فصل بخصوص در بازی برگشت لیگ قهرمانان مقابل منچستر سیتی،طرفداران باشگاه را دچار نگرانی کرده است. میلیتائو باید بیدارتر باشد و از سرعت و قدرت سر زنی خود به شکل بهتری استفاده کند.

آنچه پیداست این است که در فصل آینده نیز به احتمال فراوان لیدر خط دفاعی میلیتائو خواهد بود و هواداران چاره ای جز این ندارند که به آیندۀ او خوشبین باشند.

این مدافع 25 ساله که گویا هنوز هم در حال تجربه اندوزی است باید به بازیکنی هوشیارتر در خط دفاع رئال مادرید تبدیل شود چون بعید است که در صورت اوج گیری رودیگر یا آماده بودن آلابا، او باز هم بتواند جای خود را در ترکیب تیم تضمین شده بداند.

نویسنده:عظیم شامدیل