مرجع خبری رئال مادرید: فلیپه آلمیدا دستیار سابق ویتور پریرا در فنرباغچه به خوبی آردا گولر بازیکن ترکیه ای تازه وارد رئال مادرید را می شناسد.”

اولین نگاهش به آردا گولر:” یک استعداد خالص، یک بازیکن خلاق با پای چپی فوق العاده که توان زیادی برای پیشرفت دارد. قبل و بعد از تمرینات بارها دیده بودم که اطراف بازیکنان باتجربه نظیر اوزیل و گوستاوو حضور پیدا می کند. دوست داشت که از همه جزئیات درس بگیرد تا بتواند پیشرفت کند. او پسری عادی است که به نسبت سنش خجالتی بودنش طبیعی است. او در کنار ستنارگان رشد کرده است. جوانی بسیار متواضعی است. خیلی دوست دارد یاد بگیرد و همیشه بعد از تمرینات سخت تلاش می کند تا بهتر شود. اراده بسیار بزرگی دارد که همیشه سعی می کند که یک شوت، یک سانتر یک یا ارسال بیشتر داشته باشد. وقتی ارائه و جدیت با چنین استعدادی ترکیب می شود، قطعا می تواند به هر جا که بخواهد، دست پیدا کند.”

پیوستن گولر به رئال مادرید:” اگر بخواهیم ویژگی های شاخص او را اسم ببریم، اعتماد به نفس، جاه طلبی و اراده او هستند که می تواند به باشگاه هایی در این سطح برسد. او توانست در باشگاه بزرگی نظیر فنرباغچه خودش را نشان بدهد. یادم است که در یکی از اولین بازیهایش زمانی که صاحب یک ضربه آزاد شدیم، با اعتماد به نفس توپ را برداشت تا ضربه بزند آن هم در حالی که مسعود اوزیل و عرفان جان هم در تیم بودند، بازیکنانی که در ان زمان ستارگان اصلی تیم بودند. این اعتماد به نفسش ر انشان می دهد.قطعا این که در کنار بازیکنانی نظیر اوزیل بازی کرده برای این که به رئال علاقمند شود، خیلی موثر بوده است.”

پست ایده آلش:” هافبک هجومی. او یک شماره 10 است که باید آزادی عمل را برای کار با توپ داشته باشد. پای اصلی او پای چپش است اما می تواند در سمت راست هم بازی کند و می تواند سانتر کند یا آخرین پاس را بدهد یا شوت بزند. نمونه اش اخرین گل ملی اوست.  به نظرم شباهت زیادی به خامس و مودریچ دارد اما ویژگی اصلی او تکنیک، پاس، دید بالا و قدرت تصمیم گیری اوست.”

بهتر است آردا قرضی جدا شود یا در رئال بماند:” فکر می کنم که فعلا باید بماند تا با فرهنگ باشگاه آشنا شود. می تاوند با بازیکنان بزرگ و یکی از بهترین مربیان دنیا کار کند. بدین ترتیب می تواند توانایی های خود را نشان بدهد. اگر دقایق کمی داشت، می تواند در میانه فصل قرضی جدا شود. ”

شرایط بدنی:” گاهی این مشکل برای بازیکنان تکنیکی در خط حمله وجود دارد و وقتی در دفاع شرکت نمی کنند، تصور می شود که قوای بدنی کمتری دارند. اما در مورد آردا این نیست. او درک بازی بالایی دارد و از همه نظر می تواند بهتر شود. اردا به هم تیمی هایش خیلی کمک می کند و در فاز دفاعی نیز خیلی موثر است. او در زمانی که تیم تملکش را از دست می دهد، سعی در واکنش و پس گرفتن توپ دارد. بدین ترتیب از نظر بدنی نیز می تواند موثر باشد و در تمرینات و بازیها از این حیث اثرگذار است.”

فشار حضور در رئال مادرید:” باشگاه های بزگری نظیر رئال به هر بازیکنی فشار می  آورند اما حضور در باشگاهی نظیر فنرباغچه به او برای پیشرفت کمک می کند. اگر با اعتماد به نفسی که از ابتدا داشته ظاهر شود، با این فشار کنار خواهد آمد.”