مرجع خبری رئال مادرید : رئال مادرید با شکست مقابل یوونتوس، تور آمریکا را با دو برد و دو شکست به پایان رساند.

اشتباهات متوالی در نیمه اول، توپ لو دادن های مودریچ و آشفته بازار دفاعی باعث شد تا رئال مادرید در مقابل یوونتوس خیلی زود دو گل بخورد. در حقیقت به نظر می رسد که اوضاع دفاعی رئال مادرید اصلا چنگی به دل نمی زند. رئال به جز بازی با یونایتد در سه بازی دیگر نتوانست کلین شیت کند و در این سه بازی 8 گل خورد، نکته ای که نشان می دهد که وضع دفاعی حسابی خراب است.

رئال بعد از دریافت این دو گل کمی به خودش آمد و بیشتر به دروازه حریف نزدیک شد که البته باز هم مشکل نداشتن مهاجم نوک مشهود بود. در حقیقت همان طور که انتظار می رفت، خط هافبک رئال مادرید فوق العاده است و می تواند موقعیت بسازد اما عملا کسی نیست که از این موقعیت ها استفاده کند. وینیسیوس پیش از اتمام نیمه اول روی یک فرار اختلاف را کم کرد اما بعد از آن، تلاش های رئال نتیجه ای نداشت.

رئال مادرید در نیمه دوم سعی کرد که با تغییرات در خط هافبک و حمله، صاحب موقعیت های بیشتری شود اما باز هم تغییری ایجاد نشد. در حقیقت شاید مشکلات دفاعی تیم با تمرکز بیشتر بازیکنان در بازیهای رسمی قابل رفع باشد اما شرایط هجومی به هیچ وجه قابل قبول نیست. رئال مادرید در چهار بازی پیش فصل خود مجموعا شش گل زد که اگر مهاجمان ششدانگ تری داشت، گلهای خیلی بیشتری هم می زد! در آخرین ثانیه های بازی و در حالی که رئال سراسر حمله شده بود، لو دادن توپ در میانه زمین باعث شد تا یووه ضدحمله بزند و به گل سومش هم برسد.

در هر صورت اگر مدیران رئال نیاز به درس گرفتن از تور تابستانی داشته باشند، به خوبی درس گرفته اند. سیستم 2-4-4 لوزی بر مبنای داشته های کنونی رئال و نبود مهاجم نوک نمی تواند سیستم چندان مطمئنی به شمار برود چرا که هر چقدر هم چهار هافبک خوب کار کنند و توپ را جلو بکشند، به سختی می توان مهاجمی را پیدا کرد که از فرصت ها استفاده ;kn. از سویی عدم هماهنگی تیم با سیستم جدید باعث شده تا تمرکز دفاعی هم بسیار کم باشد. با دیدن این پیش فصل به نظر می رسد که کادر فنی و مدیران رئال باید روی سه نکته تمرکز کنند: برگشت به سیستم 3-3-4، خرید مهاجم ششدانگ و تمرکز بیشتر در امور دفاعی.