مرجع خبری رئال مادرید : کارلو آنچلوتی گفت که به پیش فصل رئال مادرید نمره 6 از 10 را می دهد تا نشان بدهد که از شرایط تیم در تور امریکا چندان راضی نبوده است. تیم در این بازیها شش گل زد، هشت گل خورد و هم در دفاع و هم در حمله ناامیدکننده بود و به نظر می رسد که سیستم 2-4-4 لوزی نیز به تجربه ای ناموفق تبدیل شد.

رئال مادرید از نظر خلق موقعیت در این چهار بازی خوب کار کرد، نکته ای که نشان می دهد که شرایط رئال در میانه زمین خوب است اما کسی نبود که از این موقعیت های پرشمار استفاده کند. ثبت 66 شوت در دو بازی مقابل یووه و بارسا به خوبی نشان می دهد که موقعیت های پرشمار خلق شده، کاملا از دست رفت هاند. از سویی رئال مادرید همچون بسیاری از بازیهای فصل گذشته با مشکل عدم انسجام دفاعی مواجه است. کورتوا معجزه نمی کند و مدافعان تیم همچنان بی دقت و پراشتباه هستند.  رئال مادرید در چهار بازی هشت گل خورد که آمار بسیار نگران کننده ایست. در طول تور پیش فصل، رئال به جز بازی با یونایتد در بقیه بازیها بیش از حریفانش شوت زد. رئال در این چهار بازی 49 شوت به سمت دروازه اش آمد و هشت گل خورد یعنی با هر شش شوت، یک گل دریافت کرد، آماری که آنچلوتی را کاملا نگران کرده است.

آنچلوتی گفت که در مورد شرایط هجومی به اندازه خط دفاعی نگران نیست. تا حدودی هم حق با او بود چرا که رئال مادرید موقعیت های زیادی خلق می کند و اگر یک مهاجم ششدانگ در خط حمله باشد و این همه موقعیت به گل تبدیل شود، جایی برای نگرانی وجود ندارد.  رئال در تور امریکا مجموعا 91 شوت زد که فقط 25 درصد از این شوتها در چارچوب دروازه بود.  وینیسیوس تنها عنصر هجومی بود که با ثبت دو گل، نمره قبولی گرفت و در کنار والورده بهترین گلزن تیم بود. خوسلو هم گل زد در حالی که رودریگو و براهیم نتوانستند موثر باشند. در حقیقت به جز وینیسیوس بقیه مهاجمان رئال مادرید کیفیت مطلوبی را نداشتند.  در فاصله 9 روز تا با بازی مقابل بیلبائو، شرایط برای رئال مادرید کاملا نگران کننده است.

سیستم 2-4-4 لوزی کاملا تیم را گیج کرده است. در حقیقت این سیستم، مدافعان کناری را موظف به حمله می کند که همین مسئله باعث شده تا از وظیفه اصلی خود یعنی دفاع کردن، غافل شوند. در حقیقت هر چند که آنچلوتی به صورت سخاوتمندانه نمره 6 از 10 را برای تیم انتخاب کرد، به سختی می توان به دو بازی اخیر تیم نمره مردودی نداد. درست است که رئال مادرید خوب موقعیت ایجاد می کند اما وقتی که کسی نباشد که از این موقعیت ها استفاده کند، کل تلاش تیم به هدر می رود.