مرجع خبری رئال مادرید : رئال مادرید تور آمریکای خود را با شکست سه بر یک مقابل یوونتوس در ورزشگاه کمپینگ ورد به پایان رساند. آنچلوتی نمره قبولی بسیار سختی را به تیم داد (شش از ده). این تور نکات مثبت و منفی مختلفی داشت که مارکا در گزارشی به بررسی اتفاقات تور پرداخته است:

انعطاف پذیری در مورد ترکیب: آنچلوتی در کل دوران فوتبالش نشان داده است که مربی انعطاف پذیری است ک هخود را به یک سیستم محدود نمی کند. در حقیقت خود آنچلوتی در سال 2013 ، سیستم 3-3-4 را در رئال مادرید ایجاد کرد که همین سیستم به پنج قهرمانی احتمالی منجر شد. حالا رئال مادرید به واسطه داشته هایش، تعداد زیاد هافبک ها و کمبود مهاجم به سیستم 2-4-4 روی اورده است. آنچلوتی البته هنوز با قطعیت این سیستم را انتخاب نکرده است اما می گوید که تا زمانی که بازیکنان در این سیستم راحت باشند، نیازی به تغییر نیست. طبیعتا اگر امباپه خریده شود، کل سیستم عوض می شود و رئال مادرید با سه مهاجم بازی خواهد کرد. در هر صورت آنچلوتی در اردوی پیش فصل با تغییر سیستم نشان داد که مربی کاملا انعطاف پذیری است. سیستم که البته از نظر دفاعی اصلا او را راضی نکرده و نسبت به شرایط دفاعی، کاملا انتقاد دارد.

مشکل نگران کننده خط حمله: همان طور که در شروع پیش فصل انتظار می رفت، شرایط خط حمله رئال مادرید نگران کننده است. بنزما و آسنسیو که فصل گذشته 43 گل و شانزده پاس گل را ثبت کرده بودند، از تیم جدا شدند. گولر، بلینگام و خوسلو خریده شدند و پست براهیم دیاز نیز به خط حمله عوض شد اما شرایط هجومی رئال مادرید جنگی به دل نمی زند. حل مشکل خط حمله با داشته های کنونی بسیار دشوار به نظر می رسد. حالا بر خلاف چیزی که مدیران رئال مادرید می گویند، خرید امباپه یک “هوس” نیست بلکه کاملا یک ضرورت است. رئال مادرید در دو بازی اخیرش 63 شوت زده و فقط یک گل زده است، آماری که نشان از ضعف گلزنی وحشتناک تیم دارد.

یادگیری وینیسیوس: بازیکن برزیلی بدون شک بهترین بازیکن پیش فصل رئال مادرید بالاتر از حتی بلینگام بود. در حقیقت وینی می جنگید، می دوید و سعی می کرد که از هیچ، راهکار بسازد. وینی در سیستم جدید به جای این که وینگر باشد،در مرکز خط حمله بازی می کند، پستی که با آن آشنایی ندارد اما به نظر می رسد که به حد خوبی با آن هماهنگ شده است. او هر دو گل خود در پیش فصل را با جایگیری، فرار تماشایی و ضربه آخر دقیق و نرم به ثمر رسانده است.

مشکلات دفاعی: دریافت هشت گل در تور امریکاف آماری کاملا نگران کننده است. آنچلوتی که در دوران فوتبالش همیشه به یک دفاع منسجم اهمیت داده، قطعا از این شرایط ناراضی است و انتظار انسجام دفاعی بیشتر را در تیمش دارد. کارلو پس از بازی بووه به شرایط نگران کننده خط دفاعی اشاره کرد و قطعا تا بازی با بیلبائو سعی خواهد کرد که این مشکل را حل کند.

پرونده جود بلینگام: هر چند که بلینگام سعی کرد که در سیستم جدید راه بیافتد اما در دو بازی اخیر نشان داد که در پست هافبک هجومی احساس راحتی نمی کند. در حقیقت او در این پست قرار گرفته چرا که تیم در این پست به او نیاز دارد و شاید اگر عقب تر بازی کند، بهتر بتواند کیفیتش را نشان بدهد. جود در تور آمریکا مجبور شد که با سبکی متفاوت از سبک بازی خود به زمین بیاید. بلینگام در سیستم جدید نتوانسته همکاری کافی را با سایر بازیکنان داشته باشد.  در هر صورت قطعا اگر بلینگام بدرخشد، رئال مادرید هم می درخشد. نمونه اش را با گل تماشایی او مقابل یونایتد می توان تماشا کرد.