مرجع خبري رئال مادريد : رئال مادرید توانست که با غلبه بر سلتا به هجدهمین پیروزی پیاپی دست یابد و صدرنشینی خود را در لالیگا حفظ کند.

رئال مادرید آنچلوتی با هت تریک رونالدو با نتیجه سه بر صفر بر سلتا غلبه کرد ، آن هم در حالی که مودریچ، خدیرا و در نهایت خامس را در نیمه دوم به علت مصدومیت و ایسکو را به علت محرومیتی ناعادلانه در اختیار نداشت، شرایطی که باعث شد سلتا تبدیل به یکی از سخت ترین چالش های فصل رئال شود.

سلتا بازی را با یک دفاع فوق العاده بسته آغاز کرد. کریستیانو تنها موقعیت های جدی را در نیمه اول ایجاد کرد. او یک ضربه برگردان زد که با فاصله ای اندک به اوت رفت. شوت او روی یکی از فرارهایش هم توسط دروازه بان سلتا مهار شد. تک گل رئال در نیمه اول روی یک پنالتی مشکوک روی رونالدو به ثمر رسید هر چند که دقایقی بعد پنالتی واضح تری که روی بیل انجام شده بود گرفته نشد.

رئال در حالی نیمه دوم را آغاز کرد که مصدومیت خامس نگرانی ها را بیش از پیش کرد. در چنین شرایطی آنچلوتی تصمیم هوشمندانه ای گرفت. او چاره ای به جز زدن قید بازی زیبا نداشت ، پس رئال کوئنت رائو و آربلوا را به ترکیب اضافه کرد تا جلوی حرکات سلتا از جناحین را بگیرد و به ضد حملات دل خوش کند.

این تاکتیک خوب جواب داد. رونالدو در ابتدا روی حرکت کروس و سپس روی پاس مارسلو توانست که هت تریکش را تکمیل کند و به رکورد بی نظیر 200 گل در لالیگا برسد.

رئال بدین ترتیب از پس چالش بسیار مشکل خود برآمد. سلتایی که نشان داده بود تیم دست و پا بسته ای نیست و از استادیومهایی مثل نیوکمپ، کالدرون و سن مامس سربلند بیرون آمده بود اما رئال با کم بنیه ترین و دست و پا بسته ترین ترکیبش در این فصل موفق به نتیجه گرفتن شد.

در حال حاضر به نظر می رسد که خرید لوکاس سیلوا در زمستان ضروری تر از آن چیزی باشد که آنچلوتی می گوید چرا که خط هافبک رئال در این بزی کاملا عاری از بازیکن شده بود، طوری که کارواخال و مارسلو تبدیل به وینگرهای تیم شده بودند!