مرجع خبری رئال مادرید : اعلام لیست 12 نفره جایزه نامزدهای بهترین های سال فیفا به شدت رئالی ها را عصبی کرده است.

این جایزه باید به بازیکنی برسد که بهترین عملکرد فردی را داشته است. وینیسیوس فصل گذشته قطعا بهترین بازیکن لالیگا بود و در حال حاضر در سایت ترانسفرمارکت نیز سومین بازیکن ارزشمند جهان است.

این که وینیسیوس برنده جایزه نشود، قطعا قابل درک است اما این که حتی جزئی از نامزدها هم نباشد، به نظر می رسد که نشان از کینه فیفا نسبت به او ندارد.

در حقیقت وینیسیوس در فصل گذشته جنگ بزرگی را با سازمان های بزرگ فوتبال دنیا آغاز کرد و بحث نژادپرستی در فوتبال دنیا را باز کرد که به نظر می رسد که همین مسئله باعث شده تا مافیای رسانه از او انتقام بگیرد و این ستاره را در عین ناباوری از لیست نامزدهای بهترین بازیکن سال فیفا خط بزند. بازیکنانی نظیر خولیان آلوارز، مارسلو بروزوویچ، خویچا کواراتسخلیا و دکلان رایس مشخص نیست که با کدام معیار در میان نامزدها هستند و خبری از وینیسیوس نیست!

لیست نامزدها بدین شرح است: خولیان آلوارز، مارسلو بروزوویچ، کوین دی بروینه، ایلکای گوندوغان، ارلینگ هالند، رودریگو هرناندز، خویچا کواراتسخلیا، کیلیان امباپه، لیونل مسی، ویکتور اوسیمهن، دکلان رایس و برناردو سیلوا.

دکلان رایس فصل گذشته در وستهام توپ زده است و معلوم نیست که با کدام دستاورد در این تیم نامزد جایزه بهترین بازیکن سال شده است. خولیان آلوارز بازیکن ذخیره منچسترسیتی یکی دیگر از نامزدهای عجیب لیست است. بروزوویچ که حتی بهترین بازیکن تیم ملی کرواسی هم نیست، مشخص نیست که با کدام معیار در این تیم حضور دارد و شاید یکی از موارد عجیب، کواراتسخلیا گرجستانی باشد. او دقیقا هم پست وینیسیوس است اما همه می دانند که بازیکن برزیلی یک سر و گردن از او بالاتر است!

شاید یکی از دلایلی که رئال مادرید در سالهای اخیر بارها و بارها برای کسب جوایز فردی نادیده گرفته شده و بازیکنانش مورد بی عدالتی قرار گرفته اند، مربوط به این است که مدیران رئال با کل دنیا سر دعوا دارند و به همین خاطر بازیکنان رئال تاوانش را می پردازند. طبیعتا روابط دیپلماتیک بهتر می تواند به بازیکنان هم کمک کند تا مورد بی عدالتی و ناجوانمردی قرار نگیرند.