مرجع خبری رئال مادرید : فدریکو والورده هافبک اروگوئه ای رئال مادرید در بازیهای این فصل تقریبا در همه جای زمین حضور داشته و همیشه هم به واسطه تلاش و جنگندگی خود موفق بوده است.

آنچلوتی پس از مصدومیت شوامنی و کاماوینگا به سراغ ساختاری جدید رفت و زوج کروس – والورده  در پست هافبک دفاعی قرار گرفتند که عملکرد آنها بسیار درخشان بوده و کارلتو نیز از عملکردشان راضی است. آنچلوتی پس از بازی با گرانادا گفت که پیدا کردن پست ایده آل فده مشکل است چرا که در همه پست هاخیلی خوب است.

فده در پست هافبک دفاعی کمتر به حملات اضافه می شود اما حضورش در ا« پست خیال رئال را در فاز دفاعی راحت تر می کند و به تیم آرامش می دهد.  فده در فصل 23-2022 میانگین 2.17 شوت در هر بازی را داشت که این عدد در فصل جاری به 2.11 شوت رسیده است که نشان می دهد که با وجود تغییر پستش همچنان به حملات اضافه می شود. فده فصل گذشته 0.76 شوت در چارچوب در هر بازی داشت که این عدد در فصل جاری به 0.57 رسیده است.

فده مقابل ناپولی سیزده توپ ربود و مقابل گرانادا شش تا. این بالاتر از میانگین فصلش با 5.3 توپربایی در هر بازی است. فده در این فصل 95 توپ ربوده  که بالاتر از کاماوینگا با 88 یا کروس با 80 توپربایی قرار داشته است.