مرجع خبری رئال مادرید : کارلو آنچلوتی پس از مصدومیت شوامنی و کاماوینگا باید راهکاری پیدا می کرد تا  انسجام دفاعی تیمش از دست نرود چرا که هر دو بازیکن به نظم دادن به خط هافبک علی الخصوص در فاز دفاعی نقش مهمی داشتند.

کارلو در دوران مربیگری خود ثابت کرده که در ایجاد انسجام تاکتیکی، تخصص خارق العاده ای دارد. یکی از ابداعات بزرگ کارلو در دوران مربیگری خود، سیستم درخت کریسمس یعنی 1-2-3-4 بود که به موفقیت میلان منجسر شد. در آن سیستم،  تیم کارلو با این سیستم به انسجام دفاعی و تاکتیکی رسید. میلان در ان زمان در زمان دفاع با سیستم 2-4-4 بازی می کرد که گتوزو به راس یم رفت، سیدورف به چپ و پیرلو و آمبروزینی در میانه زمین قرار می گرفتند. اینزاگی و کاکا نیز خط حمله را پوشش می دادند.

رئال مادرید مقابل گرانادا، ساختاری مشابه میلان معروف و سیستم درخت کریسمس داشت. کارلو تصمیم گرفت که از کروس و والورده در پست هافبک دفاعی استفاده کند تا این گونه به انسجام دفاعی برسد.  فده در فصل گذشته در فاز هجومی نقش مهمی داشت ام کارلتو تصمیم گرفت که به او بیشتر استراحت بدهد.

فده فصل گذشته تا این مقطع از فصل هشت گل زده بود اما حالا باید روی کارهای دفاعی تمرکز کند. فده در 20 بازی خود فقط یک گل و سه پاس گل داشته است چرا که امسال نقش هجومی او کمرنگ تر است. فده در این فصل هجده بازی به عنوان هافبک میانی و فقط دو بازی به عنوان وینگر داشته در حالی که فصل گذشته 29 بازی در پست هافبک میانی و 26 بازی در پست وینگر کاذب داشت. فده در این فصل 95 توپربایی داشته یعنی 5.3 در هر بازی و 24 قطع توپ را ثبت کرده است. فده 22 تکل موفق زده که در ترکیب رئال فقط کاماوینگا با 26 تا بالاتر از او بوده است.