مرجع خبری رئال مادرید: مرحله یک هشتم نهایی کوپا دل ری در روزهای 26 ، 27 و 28 دی برگزار خواهد شد. تنه ریف در حال حاضر تنها تیم دسته پایین تر است که به همراه 14 تیم لالیگایی حضورشان در این مرحله را قطعی کرده اند. تعویق بازی ویارئال و اونیونیستاس (به علت مشکل نور برای وقت اضافه بازی) باعث شد تا قرعه کشی که قرار بود دوشنبه 15:30 برگزار شود، به تعویق بیافتد و به ساعت 21 موکول شد چرا که بازی اونیونیستاس و ویارئال قرار است که از ساعت 19 از سر گرفته شود. از یک هشتم نهایی به بعد قرار است که داور ویدیویی دوباره مورد استفاده قرار بگیرد.

فعلا حضور پانزده تیم در بازیها قطعی شده و تکلیف تیم شانزدهم دقایقی پیش از قرعه کشی مشخص می شود.  به جز تنه ریف که لاس پالماس را حذف کرد، هیچ شگفتی دیگری در این مرحله در کار نبود. در حال حاضر همه تیم ها ممکن است که با هم برخورد کنند. اگر ویارئال به مرحله بعدی صعود کند، عملا هر شانزده تیم شانس برخورد به همدیگر را دارند اما اگر اونیونیستاس صعود کند، دو تیم دسته دوم و سوم قطعا به تیم های لالیگایی برخورد می کنند و چهارده تیم دیگر لالیگا به قید قرعه به مصاف هم می روند. در هر صورت در این مرحله همه تیم ها شانس تقابل با همدیگر را دارند و ممکن است که رئال مادرید به اتلتیکو، بارسلونا یا ژیرونا برخورد کند.

فعلا پانزده تیم به یک هشتم نهایی راه یافته اند: رئال مادرید، اتلتیکو، ختافه، ژیرونا، رایو، آلاوز، سلتاویگو، مایورکا، اوساسونا، سویا، بیلبائو، والنسای، تنه ریف، بارسلونا، سوسیه داد.