مرجع خبری رئال مادرید: توماس رونکرو سردبیر آس در مورد بازی رئال مادرید و ختافه نوشت.

صدرنشینی انفرادی
23 هفته گذشت که رئال مادرید به تنهایی صدرنشین جدول شد و امتیازات تیم نیز فوق العاده است: 57. اگر تیم آنچلوتی همه پانزده بازی بعدی خود در لالیگا را می برد، 102 امتیازی می شود و رکوردی تاریخی را با رئال مادریدی مورینیو و بارسلونای تیتو ویلانوا(با صد امتیاز) خواهد شکست. این یک رویاپردازی نیست. این تیم شایستگی فوق العاده ای دارد که با شروع فصل بدون بنزما (که کین هم به جایش خریده نشد آن هم در حالی که مربی ایتالیایی درخواست داده بود) و بدون کورتوا و  میلیتائو  به این نتایج رسید. بازیکنانی نظیر وینیسیوس، کاماوینگا و شوامنی نیز چندین هفته مصدوم بودند. با این وجود مسیر تیم عوض نشد و تیم پشت مربی همچون یک صخره ایستادند و رختکن همچنان به تاریخ سازی ادامه می دهد. صدرنشینی انفرادی باعث شد تا بارسایی ها و اتلتیکویی ها به هم بریزند چون حالا ده امتیاز اختلاف دارند و فقط ژیرونا با شایستگی، با دو امتیاز پادشاه جدید لالیگا را تعقیب می کند. دربی یکشنبه در برنابئو و بازی رئال مادرید و ژیرونا در روز 21 فروردین در بازیهای َآینده تاثیرگذار خواهد بود و تکلیف لالیگای شماره 36 را مشخص خواهد کرد اما ضروری است که در ابتدا شش امتیازی را کسب کنیم که حرارت هواداران در معبد برنابئو افزایش خواهد داد.

خوسلو ماتو
در کولیسئوم، یک مهاجم فوق العاده درخشید که یک محصول آکادمی است که اسمش خوسلو و فامیلی اش ماتو است. شخصیتی صادق و متواضع دارد که از هر فرصتی استفاده می کند. بازیکن گالیشیایی در ختافه از حمایت همشهری خود لوکاس وازکز برخوردار شد که او هم در سمت راست فوق العاده بود. گل اول حاصل همکاری باکیفیت گالیشاییی ها بود. یاد ترانه معروف دهه هشتاد افتادم که “خوانیتو اماده می کند و سانتیانا گل می زند.” حالا خوانیتو جای خود را به لوکاس داد که یک سانتر دقیق و مهندی شده داد و سانتیانا نیز جای خود را به خوسلو داد که ضربه سر فوق العاده ای داد. در نیمه دوم، محصول آکادمی رئال گل فوق العاده ای را  زد که با پای راست استپ کرد و با پای چپ، برای دومین بار دروازه سوریا را گشود. خسولو و لوکا در کاستیای درخشان توریل حضور داشتند که یک دهه پیش به لیگ دسته دو صعود کرد. در خط حمله در کنار خسه، چریشف و موراتا بازی می کردند. خوسلو مهاجمی خالص بود و موراتا در جناحین بازی می کرد. خوسلو همچنان قرضی از اسپانیول در تیم حضور دارد. در ژانویه باید خریدش قطعی شود. سیزده گل زده است، یکی بیشتر از رودریگو و دو تا بیشتر از وینی. او مال ماست.

ده بورخوس، وحشتناک
قول داده بودم ک هدیگر در مورد داوران صحبت نکنم اما غعیرممکن است. آنها به من اجازه نمی دهند. اصرار دارند که طوری قضاوت کنند که انگار می خواهند با رئال مادرید تسویه حساب شخصی کنند. ریکاردو ده بورخوس بنگوئچا در این فصل در پیزخوان، رئال مادرید را اذیت داد و دو امیتاز را از صدرنشین گرفت. در تجدید دیدار، خوشبختانه امتیازی را از ما نگرفت اما اجازه داد که دامیان به صورت وینیسیوس ضرهب بزند و کارت زرد نگیرد و کارمونا روی وینیسیوس مرتکب پنالتی شود و به بازیکن برزیلی گفت که برنده شود و بعد از آن نیز روی براهیم پنالتی شد و از بازیکن مالاگایی خواست که فراموش کنند. بعد از آن می گویند که بازیکنان تمارض می کنند. براهیم با غرور از جایش بلند شد که همین کارش باعث شد تا پنالتی گرفته نشود. کارت زرد شوامنی باعث شد تا در دربی حضور نداشته باشد. قطعا این داور در بچگی از تمبرهای رئالی بدش می آمده است.