مرجع خبری رئال مادرید: سانتیاگو برنابئوی جدید به زودی تکمیل می شود. در حقیقت آخرین جزییات نیز در حال نهایی شدن است. این ورزشگاه در سال 2024 میزبان فستیوال ها و کنسرت های مختلف خواهد بود و امکانات جدید ورزشگاه نظیر سقف و چمن متحرک یا اسکوربورد 360 درجه مورد استفاده قرار خواهد گرفت.

در مورد نمای ورزشگاه به خصوص در شب البته انتقادهای زیادی وجود دارد چرا که طرح نهایی با طرح اولیه، فاصله بسیار زیادی دارد.  تریستان لوپز چیچری مدیر اجرایی گروه معماری ال 35 در ماه اکتبر در مصاحبه ای در مورد برنابئوی جدید گفته بود:”هندسه نامتقارن و شناور برای نمای جدید یک تصمیم زودهنگام و بسیار ارزیابی شده بود اما این تصمیم را زیر فشار زیادی قرار گرفتیم. در اتسانه ارائه طرح ابتدایی تر، در حال عقب نشینی بودیم چون به اهدافی که می خواستیم، نمی رسیدیم. در استانه پایان مهلت ارائه طرح ، در  فرودشگاه ارنستو کلینگنبرگ بودیم ک معمار تیم ما، چند طرح را روی دستمال کشید تا این طرح سازه را انسانی تر کند  و هویت  قابل درک تر و انعطاف پذیرتری را به آن بدهد چرا که هنوز از عمق اتفاقات خبرنداشتیم. یکی از همان طرح هایی که روی دستمال کشیده شد، جرقه ایده سانتیاگو برنابئوی جدید را به ما داد.”

نمای ورزشگاه به خصوص در شب مورد انتقاد زیادی است چرا که برخی تصور می کنند که حفره های زیادی وجود دارد که باعث می شود که نما، چیزی که انتظار می رفت نباشد. تریستان لوپز چیچری در این باره می گوید:” این شرایط نیمه باز کمک می کند که درون و بیرون ورزشگاه رابطه مشخصی از نظر دید و چشم انداز با هم داشته باشند و در شب رویدادها، همه چیز شفاف تر دیده شود. در ان زمان برق کل ورزشگاه روشن است و پوسته فولادین بیشتر نمود پیدا می کند. نمای ورزشگاه قرار نیست که شبیه یک زره هواگر باشد بلکه پوسته ای با فولاد سبک است تا نور و هوا از میان آن منتقل شود و به تنفس طبیعی کمک می کند. در زمانی که رویدادی برگزار نمی شود هم می خواستیم که استادیوم بتواند با محیطش ارتباط داشته باشد و ورزشگاه بتواند به بخشی از حال و هوای شهر تبدیل شود. ”

اکثر ورزشگاه های بزرگ دنیا در حومه شهر در میان بزرگراه ها با پارکینگ های بزرگ ساخته می شوند اما برنابئو در قلب شهر مادرید ساخته شده است. در حقیقت از زمان ساخت برنابئو در سال 1947 تا کنون، شرایط شهر خیلی تغییر کرده است و حالا این ورزشگاه به یکی از نمادهای شهر مادرید تبدیل شده است.