مرجع خبری رئال مادرید : کارلو آنچلوتی مربی ایتالیایی رئال مادرید پیش از بازی با اوساسونا گفت که تیمش بهتر از همیشه است که زمان نشان داد که حق با اوست. در حقیقت تیمش در حال حاضر از مدعیان کسب لالیگا و چمپیونزلیگ است و روند بسیار خوبی را در این فصل داشته است. مارکا در گزارشی کلیدهای فصل درخشان رئال را بررسی کرده است:

1- بهترین نمایش وینیسیوس:  بازیکن برزیلی فصل درخشانی داشته است. این بازیکن در چهار بازی اخیر رئال مادرید، شش گل زده و روند بسیار خوبی را داشته است. وینی در این فصل 18 گل زده آن هم در حالی که در این فصل دو بار مصدوم شده است. وینی حداقل 11 بازی فرصت دارد تا پنج گل بزند و با رکورد فصل گذشته اش برابری کند.

2- بدون وابستگی به بلینگام: جود بدون تردید یکی از بهترین بازیکنان فصل رئال بوده و 20 گل هم زده است اما در این فصل در ده بازی حضور نداشته است. رئال در این بازیها با 9 پیروزی و یک تساوی، درخشان بوده و جای خالی جود در تیم حس نشده است. در واقع تیم بدون بلینگام نیز نمایش درخشانی داشته است.

3- رودیگر، یک قیصر در خط دفاعی: بازیکن آلمانی بدون شک یکی از ستارگان فصل رئال مادرید بوده است که حضورش در تیم یک نعمت است.  حضور این بازیکن در ترکیب بسیار درخشان بوده است.

4- لونین، شگفتانه خوب: دروازه بان اوکراینی در این فصل به یکی از شگفتانه های شیرین تیم تبدیل شده است. کسی فکر نمی کرد که در غیاب کورتوا، این لونین باشد که می درخشد و با توپگیری هایش به یکی از ستارگان تیم تبدیل می شود.

5- آمار درخشان: رئال مادرید در 41 بازی در این فصل فقط دو گل خورده است که هر دو مقابل اتلتیکو در متروپولیتانو بوده است. رئال مادرید 32 برد، هفت تساویف 96 گل زده و 37 گل خورده داشته است. در فاصله 9 بازی به پایان لالیگا، رئال مادرید در صدر جدول جا خوش کرده است.

6- سورپرایزهای شیرین: فصل گذشته نیمکت رئال مادرید با بازیکنان بی خاصیتی نظیر ماریانو و هازارد پر شده بود اما در این فصل شرایط فرق دارد. خوسلو، لوکاس، گولر و بسیاری دیگر از نیمکت نشین ها گزینه های مطمئنی هستند. البته نباید از قهرمان های غیرمنتظره فصل، چشم پوشی کرد. کارواخال که با پنج گل درخشیده، مودریچ که در مقابل نیمکت نشینی غرش می کند یا والورده که در همه پست ها پررنگ است.

7- نقش مهم کروس: تونی در این فصل یکی از مهمترین عناصر تیم بوده است که حضورش در تیم خیلی مهم است و نمایش هایش به خط هافبک تیم، قوت می بخشد.