مرجع خبری رئال مادرید: آندری شوچنکو در سال 2020 و در زمان حضورش در تیم ملی اوکراین به عنوان سرمربی، در مورد لونین گفته بود:”اندری کیفیت لازم را برای رقابت با کورتوا دارد. احتمالا بهترین دروازه بان جوان اروپاست و آینده درخشانی دارد. سالهای زیادی در رئال خواهد بود.”

لونین در آن زمان 21 ساله بود و برخی تصور کردند که شوچنکو این حرفها را به نشانه تعارف زده تا از هموطنش تعریف کند اما زمان نشان داد که او چندان هم بیراه نگفته است. در حقیقت مصدومیت کورتوا و کپا در این فصل باعث شد تا لونین ارزشهایش را نشان بدهد و ثابت کند که چه توانایی های درخشانی دارد.

لونین در سال 2019 با 8.5 میلیون یورو از زوریا لوهانسک به رئال مادرید آمد. او در زمان انتقالش فقط 19 سال سن داشت و مورد توجه لیورپول و رم نیز قرار داشت. لونین در چهار سال اولش در رئال موفق نبود و حتی در تابستان آینده بحث جدایی او مطرح شد اما در این فصل همه چیز عوض شد. لونین با عملکرد درخشانش در رئال مادرید توانست به ترکیب اصلی تیم ملی اوکراین نیز راه پیدا کند.

آندری در این سالها هرگز آرامش خود را از دست نداد و مثل یک سرباز به رئال مادرید ختم کرد.  آندری در این فصل در 23 بازی خود فقط 19 گل دریافت کرده و آمار عالی 0.83 گل خورده را داشته و در ده بازی کلین شیت کرده است.

لونین با درخشش در تیم ملی اوکراین نقشی کلیدی در دو بازی پلی آف راهیابی به یورو داشت. این بازیکن در 180 دقیقه متوالی در تیم ملی کشورش حضور پیدا کرد و حالا ارزش او در سایت ترانسفرمارکت به 16 میلیون یورو رسیده است.