مرجع خبری رئال مادرید : میگل آنخل هرناندز مشاور تبلیغات ورزشی در گفتگو با آس  در مورد مسائل مختلف صحبت کرد.

پیراهن رئال مادرید:” بر اساس اطلاعاتی که دارم، پیراهن رئال مادرید ارزشمندترین پیراهن دنیا است. در حال حاضر می توان گفت که در بلندترین نقطه حتی بالاتر از فوتبال آمریکایی قرار دارند.  ارزش کنونی پیراهن رئال با احتساب اسپانسر جدیدشان (شرکت اچ دی)، 260 میلیون یورو تخمین زده می شود. در حال حاضر بارسلونا همچنان با ارزش 175 میلیونی دوم است. البته مبلغ درآمد تبلیغاتی آنها چندان ثابت نیست چون پاداش هایی در نظر گرفته شده است. منچسترسیتی با 156 میلیون یورو سوم است. امباپه؟ منطقی است که خرید بازیکنان بزرگ از نظر ورزشی تاثیرگذار است. حضور او فروش پیراهنشان را بیشتر می کند و تعداد دنبال کننده های شبکه های اجتماعی نیز بیشتر خواهد شد. او به رشد رئال مادرید کمک خواهد کرد. در زمانی که من در رئال مادرید کار می کردم، خریدهایی نظیر فیگو، زیدان، رونالدو و بکام، بازتاب تبلیغاتی زیادی خواهند داشت.”

توافق با اچ پی به عنوان اسپانسر آستین پیراهن رئال مادرید:” از عدد 70 میلیون یورو در سال که توسط برخی رسانه ها اعلام شده، شگفت زده شدم چرا که چنین قراردادهایی هر لحظه کمتر می شوند. البته این که رئال مادرید به سراغ تبلیغات آستین پیراهنش رفته هم عجیب است چون هرگز چنین کاری نکردند. این قرارداد بزرگی است اما جدا از اقتصادی، نکته مهمی است که رئال مادرید دوباره با اچ دی همکاری می کند. این قرارداد، وجهه رئال مادرید در آمریکا را تقویت خواهد کرد.”

تفاوت نسبت به 20-25 سال پیش:” در حال حاضر پخش تصاویر در شبکه های اجتماعی نیز خیلی مهم است. رئال مادرید بیش از 500 میلیون دنبال کننده در شبکه های اجتماعی دارد که به طور مثال خیلی راحت می توان اتفاقات را در کشوری نظیر ژاپن هم پوشش داد. “