مرجع خبری رئال مادرید : یک جنگ چندمیلیونی؛ چنین رقابتی میان باشگاه‌های لالیگا بر سر تعداد بینندگان تلویزیونی در طول فصل در جریان است. این مسئله اهمیت زیادی دارد، چراکه بخشی از درآمد حاصل از حق پخش تلویزیونی بین تیم‌ها بر اساس میزان مخاطب آن‌ها توزیع می‌شود. بارسلونا، مانند صدر جدول لالیگا، در صدر این رقابت نیز قرار دارد با میانگین ۱.۵۸۲ میلیون بیننده یکتای هر هفته. البته این برتری تنها ۱۰۰ هزار نفر بیشتر از رئال مادرید است. اتلتیکو مادرید در این رقابت عقب افتاده و با نیم میلیون بیننده کمتر، فاصله زیادی دارد.

لالیگا در مجموع ۱۲۲ میلیون یورو را بر اساس میزان مخاطب داخلی و بین‌المللی فصل گذشته بین تیم‌های لیگ دسته اول تقسیم می‌کند. همین موضوع دلیل اصلی آن است که بارسلونا فصل گذشته درآمد بیشتری از حق پخش داشت، حتی با اینکه نایب قهرمان شد.

در فصل جاری، طبق داده‌های شرکت “رلوونتو”، بارسلونا همچنان در صدر است. میانگین بیننده هر بازی برای بارسا در تلویزیون اسپانیا ۱.۵۸۲ میلیون نفر است و رئال مادرید با ۱.۴۸ میلیون دنبال‌کننده تلاش دارد از آن پیشی بگیرد. اتلتیکو و سویا هر دو با میانگین ۱.۰۶ میلیون در جایگاه بعدی هستند.

سایر تیم‌ها پایین‌تر از مرز یک میلیون قرار دارند. سلتاویگو (۸۶۱ هزار) و رایو وایکانو (۸۰۶ هزار) در رده‌های بعدی قرار دارند. تیم لاس پالماس با شگفتی در رتبه هفتم (۷۸۰ هزار) بالاتر از تیم‌هایی چون بتیس، سوسیداد، اتلتیک بیلبائو و والنسیا قرار دارد. دلیل این امر، پخش گسترده‌تر بازی‌های لاس پالماس از شبکه‌های آزاد مانند Gol Play و کانال‌های منطقه‌ای است. تیم‌هایی مثل سویا (۸ بازی در تلویزیون آزاد) و سلتا (۷ بازی) نیز بیشترین پخش را داشته‌اند و در میان پنج تیم پرمخاطب قرار دارند.

تیم‌هایی که کمترین تعداد بیننده را داشته‌اند شامل ختافه (۵۹۰ هزار)، مایورکا (۵۷۰ هزار) و وایادولید (۵۶۰ هزار) هستند. وایادولید با وجود سابقه‌اش در فوتبال اسپانیا، به دلیل نتایج ضعیف فصل جاری، حمایت کمی از سوی بینندگان داشته است. مایورکا نیز با وجود عملکرد خوبش در جدول، دومین تیم کم‌بیننده فصل بوده است.