مرجع خبری رئال مادرید : آخرین پیروزی رئال مادرید مقابل هوادارانش به یک ماه پیش و بازی مقابل سیتی برمی گردد. پس از آن رئال مادرید مقابل سوسیه داد، سلتاویگو و منچسترسیتی در خانه شکست خورده که کوپا و چمپیونزلیگ را از دست داده و صدر جدول لالیگا را از دست داده است.

برنابئو امشب میزبان مهمترین بازی فصل لالیگاست و شاید قهرمان لالیگا در بازی امشب  رئال و بارسا مشخص شود. بارسا از دوازده بازی لالیگایی اخیرش مقابل رئال مادرید در برنابئو، هشت تا را برده و هر چهار بازی اخیرش در این استادیوم را با پیروزی به اتمام رسانده است.

رئال مادرید در برنابئو به شدت شکننده است و در این فصل هشت امتیاز را با چهار تساوی خانگی در لالیگا از دست داده است. در نقطه مقابل بارسا در خارج از خانه شکننده ظاهر شده است. انها در دوره والورده  خانه بیلبائو ، گرانادا و لوانته شکست خوردند و با توقف در زمین اوساسونا، سوسیه داد و اسپانیول شش امتیاز از دست داده اند. شرایط با ستین هم عوض نشد و در خانه والنسیا باختند و در خانه بتیس به سختی برنده شدند. در کوپا نیز در خانه ایبیزا به سختی برنده شدند و در سن مامس اوت شدند. در چمپیونزلیگ هم در زمین ناپولی تن به تساوی دادند.