به یکی دیگر از وقفه های بازی های ملی رسیدیم. برای طرفداران فوتبال باشگاهی در جهان این هفته ها زجرآور است. اما این هفته ها زمان خوبی برای ارزیابی هستند.
برای رئال مادرید، این وقفه بازی های ملی در زمان خوبی فرا رسیده است. در این شرایط که رئال بسیاری از بازیکنانش را به دلیل مصدومیت در اختیار ندارد و به تازگی شکست 3-2 مقابل سویا را متحمل شده است، بسیاری از بازیکنان تیم از این وقفه ای که پیش از دیدار با بارسلونا اتفاق افتاده استقبال خواهند کرد.
مسلما خط حمله جایی است که رئال بیش ترین مصدومیت ها را داشته است و گرت بیل، کریم بنزما و خامس رودریگز مدت های طولانی دور از میادین بوده اند. در نتیجه، تقریبا به همه گزینه های بنیتز در خط حمله تا حدودی بازی رسیده است.
در ادامه، ما گزینه های خط حمله رئال را به ترتیب خطری که بر دروازه حریفان ایجاد می کنند بررسی می کنیم.

11. کریستیانو رونالدو
همه ما می دانیم که نفر اول این لیست کیست. هیچ احتیاجی به توضیح ندارد، این طور نیست؟

2
2. کریم بنزما
قبل از مصدومیت، آمادگی کریم بنزما از لحاظ گل زنی فوق العاده بود. او با زدن 7 گل در 8 بازی به نظر می رسید که در مسیر شکستن رکورد بهترین فصلش در رئال مادرید و هم چنین رسیدن به هدفی که رافا بنیتز برایش معین کرده بود یعنی 25 گل در لیگ است.برای بنزمای 27 ساله هنوز رسیدن به این دو هدف ممکن است اما قطعا دوری طولانی مدت او کار را سخت تر کرده است.
صرف نظر از این موضوعات، چیزی که در فصل 16-2015 در خصوص این مهاجم جالب توجه است راندمان خوب او در مقابل دروازه حریفان است. بازی او متمرکزتر شده و نقشی که در زمین دارد مشخص تر شده است.
در این فصل، به جای موقعیت سازی برای سایر بازیکنان، بنزما مانند یک مهاجم نوک تخصصی عمل کرده است و همین باعث افزایش میزان گل های او شده است.

3
3. گرت بیل
اگر این لیست را در فصل پیش تهیه می کردیم، گرت بیل از نظر امید گل زنی پس از خامس رودریگز قرار می گرفت. تحت نظر آنچلوتی، بیل با قرار گرفتن در سمت راست اغلب نقشی فرعی را در بازی های سفیدپوشان مادریدی در فصل 15-2014 ایفا می کرد و به بازیکنی غیر موثر در ترکیب تیم تبدیل شده بود. اما این موضوع به مرور در این فصل تغییر خواهد کرد.
تا این جای کار در فصل 16-2015 تحت نظر بنیتز، این بازیکن 26 ساله به وضوح از اولویت بالاتری برخوردار بوده است. قبل از دوران مصدومیت، گران ترین بازیکن باشگاه خیلی بیش تر از فصل گذشته در بازی تیم موثر بود و با ایفای نقشی محوری تر به عنوان یک هافبک تهاجمی، هم در گل زنی و هم در خلق موقعیت تاثیرگذار بود.
به علاوه بنیتز در این فصل به بهبود نیروی فیزیکی تیمش اشاره کرده و واضح است که می خواهد قدرت مشخصه رئال مادرید او باشد نه دقت. و این همان چیزی است که مناسب بیل است.
تا به امروز، مصدومیت ها مانع از این شده که بتوانیم این ویژگی رئال مادرید را ببینیم اما مشخصا تصمیم بر این است که تیمی ساخته شود که با قوای بازیکن ولزی سازگارتر باشد و این موضوع منجر به موثرتر بودن بیل در امر گل زنی خواهد شد.

4
4. خامس رودریگز
خامس رودریگز در این فصل تنها 151 دقیقه برای رئال بازی کرده و در همین دقایق 3 گل به ثمر رسانده است. طبق آمار هواسکورد، او از نظر گل زنی در هر 90 دقیقه بهترین آمار را در بین همه بازیکنان لالیگا دارد.
متاسفانه مصدومیت باعث شد تا بازیکن کلمبیایی اکثر بازی های فصل تا به این جا را از دست بدهد و همین امر موجب شد تا امیدهای گل زنی تیم بنیتز با حذف شدن بازیکن همه کاره تیم- بازیکنی که مهارت های متنوع او به بازی روان تیم کمک می کند- کم شود.
قابلیت های متنوع خامس در برنابئو حقیقتا فوق العاده بوده است. در ماه سپتامبر پس از تساوی بدون گل در برابر مالاگا به جای خالی خامس در تیم اشاره کردیم و در گزارشی نوشتیم:
“خامس رودریگز به واسطه ی این که هم یک گلزن خوب و هم یک سازنده ی گل عالی است به یک سلاح نیرومند برای رئال مادرید تبدیل شده است. وقتی که فضا محدود است ، وقتی که همانند بازی با مالاگا تراکم در محوطه جریمه زیاد است، غیرقابل پیش بینی بودن خامس گره ی بازی را برای هم تیمی هایش باز می کند.
وقتی درون محوطه ی جریمه است، هم احتمال دارد که با یک ضربه ی سنگین دروازه ی حریف را باز کند و هم این احتمال هست که به یکی از هم تیمی هایش پاس بدهد. وقتی که در جناحین است، هم احتمال دارد که مدافع رو به روی خود را جا بگذارد و هم ممکن است که یک سانتر زیبا انجام دهد.
او باعث می شود که مدافعان برای پیش بینی حرکاتش تنها به حدس و گمان اکتفا کنند. توانایی های دوگانه ی او و الگوهای غیرقابل پیش بینی ای که در بازی اش وجود دارد، مدافعانی که سعی در متوقف کردن او دارند را دچار شک و سردرگمی می کند.”
به طور خلاصه این بازیکن 24 ساله خیلی سریع به یک چهره موفق در برنابئو تبدیل شده و تنها دلیلی که او را پس از سه عنصر هجومی رئال در رده چهارم امیدهای گل زنی آورده ایم این است که او زمان کمتری را در داخل محوطه جریمه سپری می کند و نسبت به سه بازیکن دیگر تعداد شوت به دروازه کمتری دارد.

5
5. خسه
چشمه هایی از درخششی را که از خسه در اوایل سال 2014 دیده بودیم تا کنون در فصل 16-2015 نیز دیده ایم. در برابر لوانته، این مهاجم جوان یک گل عالی را به ثمر رساند تا پیروزی 3-0 رئال مادرید را تثبیت کند و گلی که در پیروزی آسان برابر لاس پالماس نیز به ثمر رساند نشان دهنده قدرتی بود که مخصوص خود خسه است.
البته تا آینده ای نزدیک چیزی که از این بازیکن 22 ساله خواهیم دید محدود به همین درخشش های کوتاه است. پس از پایان یافتن مصدومیت جدی زانویش که شروع عالی او در برنابئو را متوقف کرد، او در طول تقریبا 12 ماه تنها 9 بار از ابتدا در ترکیب قرار گرفته و با وجود مهاجمان سوپراستار باشگاه، او به سختی می تواند به طور منظم فرصت بازی پیدا کند.
با این حال، توان گل زنی خسه بیش از سایر بازیکنان ذخیره است. مهارت های او در کار با توپ، قدرت بدنی، بازی مستقیم و شوت های پرقدرت او نشان می دهند که او ابزار لازم برای ستاره شدن را دارد.

6
6. ایسکو
بعد از شروعی عالی از لحاظ گل زنی در رئال مادرید در فصل 14-2013، میزان گل زنی ایسکو در سال 2015 به طرز قابل توجهی کاهش یافته است. او در دسامبر سال گذشته در چهار بازی موفق شد سه گل به ثمر برساند، اما از آن پس این بازیساز با استعداد در 42 حضور اخیرش در زمین تنها سه گل به ثمر رسانده است.
برای ایسکوی 23 ساله، اصلی ترین دلیل کاهش امید گل زنی او اضافه شدن خامس رودریگز بوده است که باعث شده این بازیکن اسپانیایی به یار دوازدهم تیم تبدیل شود و فقط برای پر کردن خلاها در هنگام مصدومیت ها و یا هنگام استفاده از سیستم چرخشی در پست های مختلف به کار گرفته شود.
در نتیجه، ایسکو در سال 2015 به طور پراکنده در پست هایی مثل هافبک میانی، هافبک تهاجمی و وینگر به کار گرفته شده و همین موجب شده که او از یک ریتم مشخص در بازی خود محروم شود و همیشه زیر سایه چهار ستاره دیگر تیم باشد.

7
7. دنیس چریشف
دنیس چریشف به ندرت در فصل 16-2015 فرصت بازی پیدا کرده است. این بازیکن روسی که در هیچ کدام از بازی ها از ابتدا در ترکیب نبوده در چهار بازی ای که به عنوان یار جانشین وارد زمین شده در مجموع 56 دقیقه بازی کرده و به یک گزینه محتمل برای ترک باشگاه در ژانویه یا تابستان آینده تبدیل شده است.
با این وجود، او در فصل گذشته در ویارئال نشان داد که می تواند خطری برای دروازه حریفان باشد. بازیکن 24 ساله که در ویارئال غالبا نقش وینگر چپ را ایفا می کرد، بر خلاف لوکاس وازکز، به درون محوطه جریمه نفوذ می کند و به مدافعین اجازه می دهد تا به جلو بیایند و فضاسازی کنند.
او که از پای چپ قدرتمندی برخوردار است، به محض این که فرصت پیدا کند ترجیح می دهد شوت بزند ( طبق آمار هواسکورد او در فصل گذشته در هر بازی میانگین 2.5 شوت را داشته است) و در فصل 15-2014 برای ویارئال 7 گل به ثمر رساند.تحت هدایت مارسلینو گارسیا تورال ، سبک بازی زیردریایی های زرد بسیار مناسب چریشف بود و تیم علاقه زیادی به ضد حمله سریع داشت.

8
8. لوکاس وازکز
تا به این جا رافا بنیتز اعتماد زیادی به لوکاس وازکز نشان داده و این ستاره سابق آکادمی در دوران مصدومیت ها در سه بازی از ابتدا در ترکیب قرار گرفته و در مجموع هفت بازی برای رئال انجام داده است.
آمار این بازیکن 24 ساله امیدوار کننده بوده و در بازی هایی که شانس حضور در زمین را پیدا کرده به تیم کمک های مهمی کرده است. او که یک وینگر خلاق و دونده است، تا کنون چهار پاس گل داده است. در رئال مادریدی که امیدهای گل زنی بسیاری دارد، توانایی وازکز در فضاسازی مسئله مهمی است اما همین توانایی او در فضاسازی باعث شده او خطری جدی برای دروازه حریفان نباشد.
وازکز مانند وینگرهای قدیمی ترجیح می دهد به جای نفوذ به درون محوطه جریمه در کناره های زمین باقی بماند. مهارت اصلی او در این است که با دوندگی خود دفاع حریف را باز کند و برای دیگر بازیکنان موقعیت ایجاد نماید.
در 34 بازی به صورت قرضی برای اسپانیول در فصل پیش، او تنها سه گل به ثمر رساندو طبق آمار هواسکورد تنها 1.1 شوت در هر بازی را داشت. هرچند او یکی از ستاره های باشگاه کاتالانی بود، اما هنر اصلی او گل زنی نبود و در برنابئو نیز بعید است که سبک بازی او تغییر کند.
تیم کالینز