مرجع خبری رئال مادرید : به مناسبت ال کلاسیکوی پیش رو سابقه بازیهای گذشته رئال مادرید و بارسلونا را مرور می کنیم.

آمار تاریخ ال کلاسیکوها : رئال مادرید و بارسلونا در 242 بازی رسمی به مصاف هم رفته اند که 96 بار بارسا برنده شده، 95 بار رئال مادرید و 51 بازی نیز مساوی شده است. در نیوکمپ، رئال مادرید و بارسلونا 85 بار به مصاف هم رفته اند که 44 بازی مساوی شده، 21 بار مساوی شده و رئال فقط 20 بازی را برده است.

802 گل : در بازیهای رسمی، رئال مادرید 403 گل زده و بارسلونا 399 تا. باریناگا گل صدم رئال را زده، خنتو دویستم، زامورانو سیصدم و رونالدو چهارصدم. برای بارسا نیز سزار گل صدم را زده، شوستر دویستم و لوئیز انریکه سیسصدم. امشب یکی از آنها می تواند زننده گل 400 باشد.

تعویق: بازی امشب چهارمین ال کلاسیکوی معوقه تاریخ فوتبال اسپانیاست.در سال 1929 بازی به تعویق افتاد چرا که دو تیم بازیکنان زیادی در تیم ملی اسپانیا داشتند. در سال 1968 بازی به علت فوت خولیو سزار بلنیتز به تعویق افتاد. در سال 2009 هم به علت این که بازی در هفته عید پاک بود، یه تعویق افتاد.

تساوی در لالیگا : آمار ال کلاسیکوهای لیگ (که تا کنون 178 تا بوده است) به 72 برد برای هر تیم و 34 تساوی تقسیم می شود. رئال 286 گل زده و بارسا 288 تا. در 9 تقابل اخیر دو تیم در لالیگا بارسا فقط یکی را در نیوکمپ برده است.

صدرنشینی : بارسلونا 21 بازی خانگی در لالیگا به عنوان صدرنشین مقابل رئال داشته که حاصلش 15 برد، چهار تساوی و دو شکست بوده است.  رئال مادرید زمانی دو برد را کسب کرد که اختلافش با بارسا در سال 1930 شش امتیاز بود و در سال 2016 نیز ده تیم.

کمترین اختلاف : بارسلونا دوازده بار در حالی در لالیگا به مصاف رئال رفته که اختلافش پنج امتیاز یا کمتر بوده است. بارسلونا همیشه در چنین شرایطی برنده بوده است.

نوآوری: این اولین باری است که با تساوی امتیازات ، رئال و بارسا در نیوکمپ به مصاف هم می روند. البته یک تجربه در ورزشگاه لکس کورتس در 2 مارس 1952 در هفته بیست و پنجم وجود دارد که بارسا با نتیجه چهار بر دو پیروز شد. این اتفاق شش بار در برنابئو رخ داد که چهار بار رئال برنده شد و دو بار بارسا.

احتمال: رئال مادرید می تواند مقابل هواداران بارسلونا صدرشنینی را از این تیم برباید. اتفاقی که فقط یک بار در تاریخ لالیگا رخ داده است. تنها تیمی که صدرنشینی را مقابل هواداران بارسا از این تیم گرفت اسپانیول بود که در 4 مارس 1973 با نتیجه یک بر صفر پیروز شد و به صدر رسید.

راموس : امشب با 43 بازی به رکورد دار حضور در تاریخ ال کلاسیکو تبدیل می شود و از خنتو، سانچیس و ژآوی با 42 بازی عبور می کند.  مسی امروز با ژاوی به عنوان رکورد دار ال کلاسیکو در میان بازیکنان تاریخ بارسا برابری می کند.

زیدان : تا کنون 9 بار در مسابقات رسمی به نیوکمپ رفته سات. به عنوان بازیکن دو برد، دو تساوی و یک شکست نصیبش شده و به عنوان مربی دو برد و دو تساوی. تنها شکستش در نیوکمپ به 20 نوامبر 2004 برمی گردد که با نتیجه سه بر صفر شکست خورد و اتوئو، فن برونکهورست و رونالدینیو گل زدند.