مرجع خبری رئال مادرید : وینیسیوس جونیور بازیکن برزیلی در مصاحبه با ال لاخرو در مورد آخرین شرایط خودش صحبت کرد.

خودت را بهترین بازیکن لالیگا می دانی؟” شاید این چیزی باشد که دیگران بگویند. من همیشه روی کمک به باشگاه و ارائه بهترین عملکردم تمرکز دارم.”

گل مقابل گرانادا و شروع خوب فصل:” از شروع فصلم خیلی راضی هستم. نیمه اول مقابل گرانادا خوب نبود اما تمرکز داشتم. وقتی به رختکن رسیدم، به من انرژی لازم داده شد تا در نیمه دوم برگردم. به تلاش ادامه می دهم به تیم برای دستاوردهای ممکن کمک کنم. قبلا در مقابل دروازه خیلی بی دقت و پراشتباه بودم اما هرگز ناامید نمی شدم. همیشه می خواستم که به جنگیدن ادامه بدهم و به تیم کمک کنم. در رختکن همیشه نیروی لازم را به من می دادند. نه فقط مربی و بازیکنان بلکه همه به من انگیزه می دادند تا بهترین عملکردم را داشت هباشم.”

آنچلوتی:” نه فقط او بلکه مربیان دیگر نظیر سولاری و زیدان هم به من کمک کردند. با آنچلوتی اعتماد به نفس بیشتر و دقایق بیشتر را دارم و با زمان بیشتر همه چیز خوب پیش می رود. سه سال تمرینات زیادی داشتم و همین به من خیلی کمک کرد. حالا آنچلوتی آمده و به من اعتماد به نفس لازم را داده است. حضورش برای همه بازیکنان خیلی مهم است اما فکر می کنم که من برای این آماده تر  شده ام. قبلا اعتماد به نفس کافی را نداشتم اما حالا دارم. می خواهم بهترین عملکردم را داشته باشم و در فصل ها و مدت زیادی به تیم کمک کنم. حالا 21 ساله هستم. قبلا سنم کمتر بود (می خندد). در هجده سالگی از برزیل به این جا آمدم. حتی یک سال هم در تیم بزرگسالان بازی نکرده بودم و به رئال آمدم که بهترین باشگاه دنیاست و بازیکنان بزرگی دارد. در این سالها درس گرفتم و همچنان هر روز درسهای بیشتری می گیرم.”

خودت را باتجربه می دانی؟” نه، نه، نه (می خندد). از نظر فنی و روانی آماده تر هستم. با اعتماد به نفس همه چیز بهتر می شود.”

بنزما:”حالا زمان بیشتری با هم بازی می کنیم و نسبت به هم آگاهی داریم. کریم بازیکن بسیار بزرگی است. بازی کردن کنارش را دوست دارم. همیشه به من کمک می کند. می خواهم به بازی کردن کنارش ادامه بدهم تا یک فصل عالی را داشته باشم. امیدوارم که توپ طلا را ببرد.”

جوایز فردی:” قطعا برای بازیکنان مهم هستند چرا که باعث اعتماد به نفس می شوند اما تلاش تیم و جامها مهمتر از جوایز فردی هستند.”

جایزه پسر طلایی برای پدری:” فکر می کنم لیاقتش را داشت. فصل گذشته خیلی خوب بود و بازیهای زایدی داشت. در تیم ملی، بارسا، المپیک و .. بازی کرد و فصل خوبی داشت. لیاقتش را داشت.”

رویایت این است که روزی توپ طلا را ببری؟” قطعا همه بازیکنان رویایشان بردن توپ طلاست. به تلاش ادامه می دهم. زمان زیادی در فوتبال دارم تا کارهای زیادی انجام بدهم و بهترین عملکردم را داشته باشم. همین از هر چیزی مهمتر است.”

انتقادها و تمسخرها:” در آن زمان مثل حالا بودم. همیشه آرامش و تمرکز دارم. افراد درون باشگاه به من می گفتند که هر روز برای کمک به تیم تلاش کنم. فکر نمی کنم که حالا بهترین باشم یا قبلا هم بدترین بازیکن نبودم. همیشه در مسیر بهتر شدن بودم و سعی می کنم خوب باشم.”

مصدومیت در 2019:”قطعا خیلی بد بود. وقتی مصدوم هستی نمی توانی کاری کنی و به تیم کمک کنی… بدترین لحظه ام در این جا بود. اما هرگز به خودم شک نکردم. همیشه مطمئن بودم که می توانم کارهای بزرگی در این جا انجام بدهم. مدیر، بازیکنان و … همیشه به من چیزهای زیادی یاد دادند تا مدت زیادی در این جا باشم.”

در خیابان ها چیزی در موردت عوض شده است؟” قطعا (می خندد). حالا از من عکس می خواهند اما خوب است. حس می کنم که برای هواداران رئال مهم هستم. همیشه به من کمک کردند و برخورد خوبی داشتند. حالا برای کمک درون زمین خوشحالم.”

صدرنشین هستید و خوب بازی می کنید:”خیلی خوب هستیم اما باید به روندمان ادامه بدهیم. باید تلاش کنیم تا به بالاترین سطح در همه تورنمنت ها برسیم. در رئال همیشه باید اول شوی.”

شرایط بارسا:” از شرایطشان متعجب شدم اما تازه در اول فصل هستیم. بارسا بهتر می شود. مربیشان را عوض کردند و برای بردن لالیگا باید به این روند ادامه بدهیم. فکر می کنم که با ژاوی بهتر شوند اما در مورد رئال صحبت می کنم نه تیم های دیگر.”

استعدادیاب بارسا گفته بود که همیشه بارسایی بودی:” نمی خواهم در مورد دیگران صحبت کنم. افرادی که در کنارم هستند، حیقت را می دانند و به همین خاطر زیاد صحبت نمی کنم. رئال و بارسا هر دو به دنبال من بودند اما رئال را به خاطر پروژه شان و کارهایی که برای من کردند، انتخاب کردم. به نظرم بهترین گزینه برای من بودند و باشگاهی بودند که بیشترین همدلی را با آنها داشتم. همیشه رئال را دوست داشتم و همیشه رونالدو و بقیه بازیکنانشان را دوست داشتم. انتخاب درستی داشتم و می خواهم مدت زیادی در این جا باشم.”

می گفتند که بعد از کامبک بارسلونا مقابل پی اس جی گریه کردی؟” در آن روز در تورنمنتی در برزیل در جام باشگاه های آمریکای جنوبی بودم. فکر می کنم که به خاطر همان بازی رئال مادرید من را خرید. بهترین بازیکن مسابقات شدم و پی چی چی را بردم و بعد از آن با رئال قرارداد بستم.وقتی بچه بودم بازیهای زیادی را نمی دیدم. همیشه می خواستم با دوستانم بازی کنم و فوتبال نمی بینم.”

توهین های نژادپرستانه در نیوکمپ:” چنین چیزهایی ناراحت کننده است اما به حرفهای دیوانه ها بهایی نمی دهم. یک بر صفر برده بودیم و از بازی لذت می بردیم اما هرگز نباید این اتفاقات تکرار شود. باید نژاد پرستی تمام شود. نباید این اتفاقات دیگر رخ بدهد. باید این افراد را از استادیوم ها اخراج کنند. در زندگی شخصی نیز این اتفاق برای من رخ داده اما نمی خواهم در مورد مسائل بد صحبت کنم. اما این مسائل خیلی ناخوشایند است و باید تغییر پیدا کند.”

تمدید:” همه بازیکنان می خواهند مدت زیادی در این جا باشند. سه سال است که در این جا هستم و می خواهم مدت بیشتری باشم. می خواهم دوران فوتبالی مثل رونالدو، سرجیو، مارسلو و … داشته باشم. می خواهم به اندازه آنها در رئال باشم.”

دستمزد کم در رئال مادرید:” نگران نیستم. در شانزده سالگی قرارداد بستم. تلاش می کنم تا مدت زیادی در این جا باشم. خیلی ها حاضرند پول بدهند تا در رئال بازی کنند. خونسرد هستم. در بهترین باشگاه دنیا هستم و می خواهم مدت زیادی در این جا باشم. همه بازیکنان می خواهند پول در بیاورند اما من روی اتفاقات درون زمین تمرکز دارم. پدر و مادرم به من می گویند که فوتبال بازی کردن مهم است. همیشه می خواهم بازی کنم. قطعا مهم است که چقدر پول در می آوری اما مهم نیست. می خواهم مدت زیادی در این جا باشم. از زمان آمدنم گفتم: می خواهم مدت زیادی در این جا بازی کنم.”