وصله و پینه هفته
می توانیم به زمین و زمان ایراد بگیریم اما خودمان را فریب داده ایم اگر قبول نکنیم که ترکیب رئال مادرید از سال 2017 ضعیف و ضعیف تر شده و در حال حاضر به شکل وصله و پینه ای در مسابقات شرکت می کند. وقتی که بنزما نباشد، خبری از گلزن دیگری نیست. وقتی آنچلوتی به زبان بی زبانی می گوید که میلیتائو بهترین سرزن تیمش است، به این معنی است که می‌داند که از یوویچ بخاری بلند نمی شود. آنچلوتی در دوره اولش کارواخال و مارسلوی در اوج را به عنوان مدافعان کناری داشت که هر نفوذشان بوی یک گل می داد اما حالا باید به لوکاس وازکزی دلخوش کند که بگیر و نگیر دارد و و از هر ده ها سانترش شاید یکی به هدف برسد یا مندی که پس از دو سال و نیم به صورت لاکپشتی در فاز هجومی رشد می کند. به همین خاطر است که رئال مادرید در این فصل بارها و بارها در مقابل دفاع های بسته به مشکل خورده و امتیازات پرشماری را به خاطر ناکامی در استفاده از تملک توپش استفاده کرده است. رئال در این فصل مقابل شریف، اسپانیول، کادیز، اوساسونا و … توپ را به طور تمام و کمال در اختیار داشت اما برنده نشد. خط هافبک شامل کاسمیرو-کروس-مودریچ توپ را به خوبی به حرکت در می آورند اما به جز وینیسیوس و بنزما بازیکن دیگری نیست که بتوان برای فاز هجومی رویش حساب کرد. آسنسیو و رودریگو «بگیر-نگیر» دارند و به بقیه هم امید چندانی نیست. پس وقتی که تیم تحت بازیهای پرفشار قرار می گیرد و یک هفته بعد از سفر به ریاض مجبور می شود که 210 دقیقه مقابل الچه بازی کند، دم خروس بیرون می زند و خستگی از سر و روی تیم در دقایق پایانی بازی با الچه در برنابئو می بارد. حتی اگر رئال در این فصل همه جامهای ممکن هم ببرد، با صدای بلند فریادخواهیم زد که این ترکیب وصله-پینه‌ایست!

وصله ناجور هفته
آنچلوتی در دوره اولش به این خاطر از رئال مادرید اخراج شد که در یکی از بازیها بیل را تعویض کرد. در پایانی بازی فلورنتینو پرز به رختکن رفت و به کارلتو حمله کرد و مدعی شد که تعویض بیل، حمله به شخص او بوده است. به نظر می رسد که کارلتو نمی خواهد این تجربه برایش تکرار شود و به همین خاطر می خواهد هر طور که شده هازارد را در ترکیب جای بدهد. هواداران بازیکن بلژیکی با چهار دریبل میانه زمین ذوق‌زده می شوند اما برای هواداران قدیمی تر که شماره هفت را به تن رائول و کریستیانو دیده اند، بازیهای هازارد بیشتر به سان یک لطیفه می ماند. پست تخصصی هازارد (مهاجم کاذب) سالهاست که در رئال مادرید وجود ندارد. آنچلوتی حتی در برخی بازیها به خاطر هازارد این پست را ابداع کرد که نتیجه اش شبی فاجعه مقابل شریف بود. پست بال چپ نیز توسط وینیسیوس با شایستگی تمام تسخیر شده است. پس هازارد مجبور است که در پست بال راست بازی کند اما در این پست کیفیت نازلی دارد و نمی تواند مثل آسنسیو یا رودریگو موثر باشد. اما فاجعه بزرگ زمانی بود که آنچلوتی برای این که مدیر رئال مادرید را ناراحت نکند، سیستم عجیبی مثل 4-2-4 را ابداع کرد تا هازارد همچنان در ترکیب بماند! منطقی ترین حالت این بود که والورده به جای کروس وارد زمین شود اما هازارد باید هر طور که شده در زمین می ماند تا خدای ناکرده به تریج قبای آقای رئیس برنخورد. نتیجه اش هم دریافت گل دوم بود که بازگشت به بازی را دشوارتر کرد که البته با اعجوبه ای نظیر وینیسیوس هیچ کامبکی برای رئال غیرممکن نیست.

لیگ کنفرانس هفته
هفته هاست که جدول لالیگا را دنبال می کنیم. بارسلونا سخت تلاش می کند که سهمیه اروپایی بگیرد البته فعلا در رتبه پنجم هستند و بین منطقه لیگ اروپا و  لیگ کنفرانس جابجا می شوند. تورنمنتی در سطح سه فوتبال اروپا که تیم های درجه سه فوتبال اروپا در آن حضور دارند. البته شاید هم تصاویر اوایل قرن 21 در پایان فصل تکرار شود که بارسایی ها برای کسب سهمیه اروپایی در نیوکمپ جشن می گرفتند و دور افتخار می زدند…

حامد فلاح