مرجع خبری رئال مادرید : رویش جامهای مختلف در فوتبال مدرن به فلورنتینو پرز این فرصت را داده است تا جامهای خود را از نظر آماری به سانتیاگو برنابئو مدیر اسطوره ای رئال مادرید نزدیک کند.

در حقیقت در حال حاضر از نظر تعداد جام، سانتیاگو برنابئو با 33 جام اول است و پرز با 29 جام دوم است. البته هر دوی آنها از نظر تعداد سالهای مدیریت در رئال رکورد دار هستند و هیچ مدیر دیگری به اندازه انها مدیریت باشگاه را نداشته و طبیعی است که جامهایشان از بقیه بیشتر باشد.

سانتیاگو برنابئو در حالی در سال 1943 مدیریت رئال را به عهده گرفت که پس از دوران جنگ داخلی اسپانیا، رئال مادرید همچون سایر باشگاه های اسپانیایی شرایط وحشتناکی داشت. رئال مادرید از نظر مالی اوضاع بدی داشت و برنابئو تصمیم های انقلابی را گرفت. یکی از تصمیم های مهم او ساخت ورزشگاه برنابئو بود که برای این کار تصمیم گرفت که از هواداران کمک بگیرد و با کمک پول هواداران استادیومی را ساخت که به مدرن شدن باشگاه رئال مادرید کمک کرد. رئال مادرید تا قبل از سانتیاگو برنابئو یک باشگاه نسبتا محلی بود اما در دوران برنابئو به بزرگترین باشگاه تاریخ فوتبال تبدیل شد و شاید اگر سانتیاگو برنابئو نبود، رئال مادرید کنونی هم نبود.

سانتیاگو برنابئو از نظر جامهای بزرگ با پرز قابل مقایسه نیست. در واقع برنابئو 16 لالیگا و شش جام باشگاه های اروپا را کسب کرده و پرز 6 لالیگا (ده تا کمتر) و شش چمپیونزلیگ داشته است که البته حضور ابرستاره ای نظیر رونالدو که با نظر رامون کالدرون جذب شد هم در جامهای اروپایی نقش مهمی داشت. از نظر کوپا دل ری، برنابئو 6 بر دو از پرز جلوست. بدین ترتیب می توان گفت که از نظر سه جام بزرگ، برنابئو 28 تا را کسب کرده و پرز فقط 14 تا یعنی نصف او.

البته ظهور تورنمنت های کوچک نظیر سوپرجام ها و جام باشگاه های اروپا به پرز این فرصت را داده تا جامهایش را افزایش بدهد و البته خبرنگاران زیر نظرش هم با استفاده از این آمار سعی می کنند که قربان صدقه اش بروند.

به طور مثال از جامهای پرز، شش تایش سوپرجام اسپانیا بود و چهار تا سوپرجام اروپا، ده جام در تورنمنت هایی که کلا در دوران برنابئو وجود نداشتند.پرز همچنین پنج جام جهانی باشگاه ها را برده در حالی که برنابئو یک جام بین قاره ای کسب کرده است که البته کلا یک بار در سال 1966 رئال در جام بین قاره ای حضور داشت و در پنج قهرمانی اروپایی قبلی این تورنمنت کلا وجود نداشت. البته برنابئو دو کوپا لاتینا و یک جام جهانی کوچک را هم برده است، تورنمنت هایی که منحل شدند.

از طرفی سانتیاگو برنابئو 47 جام در بسکتبال کسب کرده است و پرز فقط 23 جام در بسکتبال داشته که نکته این جاست که باز هم تعداد زیادی از جامهای بسکتبالی پرز مربوط به یک تورنمنت کوچک یعنی سوپرجام اسپانیا بوده اند: هفت تا.