جادوگر هفته
هر چقدر از جادوی مودریچ بگوییم، کم گفته ایم. لوکا در آستانه 37 سالگی کارهایی را می کند که از جوان های بیست و اندی ساله هم بر نمی آید. در لحظاتی که سلتا بی محابا به رئال مادرید فشار می آورد، مودریچ با یک ضربه تماشایی به رقیب شوک داد و در نیمه دوم نیز پاس بی نظیرش برای وینیسیوس کار حریف را ساخت. در شبی که نگرانی ها از شرایط تیم در دوران بعد از کاسمیرو همه هواداران را نگران کرده بود، این لوکا بود که جور تیم را به دوش کشید. تنهایی بنزما در این بازی کاملا مشهود بود. کریم قطعا نمی تواند در کل 60-70 بازی فصل 90 دقیقه بازی کند و معلوم نیست که مدیران رئال چه فکری با خود کرده اند که به دنبال خرید جایگزین برای او نیستند. در روزهایی که “بچه ننه” ها  (امباپه و نیمار) در پاریس سر پنالتی زدن با هم دعوا می کنند، بنزما که اهمیت چندانی به دومین پی چی چی متوالی خود نمی دهد، پنالتی خود را در اختیار هازارد قرار داد که البته ادن از این فرصت استفاده نکرد.

مظلوم هفته
در ماجرای پیوستن کاسمیرو به یونایتد بی شک آنچلوتی مظلوم ترین شخص بود. مرد ایتالیایی به شدت به کاسمیرو علاقه داشت و در کل دو ماه اخیر برنامه فصل خود را بر مبنای حضور کاسمیرو در ترکیبش چیده بود و می خواست شوامنی را به تدریج جایگزین او کند. اما هیچ کس از مدیران رئال مادرید در مورد این انتقال نظرش را نپرسید. رسانه های نزدیک به باشگاه می گفتند که “هر چه خود کاسمیرو بخواهد همان می شود” گویی که نظر مربی کلا کشک است! درک می کنیم که مربیان تازه وارد به رئال مادرید نظیر بنیتز، لوپتگی و پلگرینی در تصمیم های مهم باشگاه هیچ نقشی نداشته باشند اما منطقی نیست که یکی از موفق ترین مربیان تاریخ فوتبال و باشگاه رئال مادرید برای چیدمان ترکیبش هیچ کاره باشد. کارلو به مهاجم نیاز نداشت و به همین خاطر با خرید ژسوس موافقت کرد اما مدیران رئال (که همگی اقتصادی هستند و عملا هیچ مدیر ورزشی در ساختار باشگاه نیست) تصمیم گرفتند که خریدی در کار نباشد. زیدان دو بار به دلیل دخالت مدیران باشگاه در تصمیم هایش (نفروختن بیل و فروش رونالدو در دوره اولش و تحمیل اجباری بیل و خامس در دوره دومش و عدم جذب بازیکنان مورد نظرش) از تیم رفت آن هم در حالی که دومین مربی پرافتخار تاریخ باشگاه بود و حالا در رئال مادرید کسی برای نظر انچلوتی تره هم خورد نمی کند. خوشبختانه مسیر رئال در شروع فصل آسان است و فعلا تیم می تواند با آرامش پیش برود اما امیدواریم که مصدومیت یا غیبت های احتمالی در خط هافبک و حمله باعث تکرار کابوس فصل 15-2014 نشود، در آن زمان هم مدیران رئال خودسرانه ژابی الونسوی مورد علاقه آنچلوتی را فروختند و بعد که تیم بدون جام ماند، کاسه کوزه ها را سر کارلو خراب کردند!

وعده دروغین هفته
خوزه فلیکس دیاز خبرنگار نزدیک به پرز در مقاله ای به انتقادهای هواداران رئال مادرید به سیاست نقل و انتقالاتی جواب داد و نوشت که “خوشبختانه شما هواداران تصمیم گیرنده نیستید!” اما نمی تواند مقالات شش ماه پیش خود را از حافظه هواداران پاک کند که وعده خرید همزمان هالند و امباپه را می داد. نقل و انتقالاتی که با کیلیان-ارلینگ شروع شده بود، با فروش جوان ترین عضو مثلث KCM به پایان رسید. عملکرد درخشان فصل گذشته که حاصل غیرت و تعصب بازیکنان بود، باعث شد تا مدیران باشگاه به ضعف های تیم در پست دفاع راست، بال راست و مهاجم ذخیره چشم ببندند و البته به نظر می رسد که کمبود بودجه در ساخت و ساز برنابئو هم باعث شده آنها به پول فروش کاسمیرو و احتمالا آسنسیو چشم بدوزند. هواداران رئال باید یک سال دیگر جان به لب شوند و برای کسب جامها در انتظار تکرار معجزه باشند. برنابئوی جدید قرار است در تابستان 2023 آماده شود، ببینیم بعد از آن هم بهانه ای برای ادامه سیاست شش ساله ریاضت اقتصادی وجود خواهد داشت یا نه!

حامد فلاح