مرجع خبری رئال مادرید: امروز جلسه ای در مورد سوپرلیگ برگزار شد که قرار بود خوزه آنخل سانچز مدیر اجرایی رئال هم در آن حضور پیدا کند هر چند که در نهایت به علت مشکلات شخصی در مراسم حضور پیدا نکرد. برند ریچارت مدیر اجرایی سوپرلیگ در مورد این پروژه و شکایت از یوفا گفت:” این یک تورنمنت باز و بر اساس شایسته سالاری خواهد بود. هر باشگاهی می تواند در آن به بالاترین سطح برسد. هدف این است که تورنمنتی با بازیهایی بیشتر و بهتر در بالاترین سطح داشته باشیم. باید بتوانیم بین سپتامبر تا ژوئن بهترین بازیها را ببینیم نه فقط مارس تا می یوفا شرایط بسیار آرایم را تجربه می کند و ریسک مدیریتی را ندارد. آنها از عرق ریختن باشگاه ها  سود می برند. ضروری است که به دنبال راهکار باشیم. باید بتوانیم که آزادانه کار خود را تانجام بدهیم. از هواداران فوتبال می خواهم که  به ما فرصت بدهند. هواداران درک نمی کنند که در فینال چمپیونزلیگ 20 هزار بلیت برای رئالی ها باشد، 20 هزار تا برای لیورپولی ها و 25 هزار تا برای یوفا. دادگاه عالی اتحادیه اروپا سوپرلیگ را بررسی نخواهد کرد بلکه این نکته را بررسی می کنند که آیا یوفا دچار انحصارطلبی غیرعادلانه شده است یا نه. تصمیم نهایی آنها قطعی و اجرایی خواهد بود. یوفا و فیفا سازمان های بسیار مشابه و تنبیه گر هستند.”

از سویی خاویر تباس رئیس لالیگا در پاسخ به این جلسه، گزارشی ارائه کرد و اعلام کرد که در صورت آغاز سوپرلیگ، باشگاه های لالیگا 55 درضد ضرر می کنند در حالی که رئال و بارسا 400 میلیون یورو درآمدزایی می کنند. تباس بیان کرد:” سوپرلیگ یک روش برای ایجاد ارتباط نیست بلکه یک تفکر ایدئولوژیک است که در سال 2000 با رهبری مدیر رئال مادرید آغاز شد و هدفش این است که آنها حمران فوتبال شوند و قدرت در اختیارشان باشد. این فرمت را می شناسیم، می گویند که سه باشگاه پشتیبان آن هستند اما فقط یک شخص یعنی فلورنتینو پرز برای آن فشار می آورد. تظاهر می کنند که در حال ایجاد تغییر در این شکل مسابقات هستند اما در نظر دارند که همان شکلی را برگزار کنند که در سال 2019 به یوفا و اتحادیه باشگاه های اروپا ارائه کردند. می دانیم که در جلسات خود در مورد همان شکل قبلی صحبت می کنند. از طریق استراتژیک آن شکل را قایم می کنند و این مسئله به لیگ های داخلی ضربه خواهد زد.”

در حقیقت تباس مدعی است که هر چند که مدیران سوپرلیگ ادعا می کنند که در فکر تغییر سوپرلیگ از تورنمنتی “باز” به تورنمنت بسته هستند اما حقیقت چیز دیگری است و می خواهند همان شکل بسته با حضور 16 تیم ثابت را برگزار کنند..البته شکل جدید مسابقات شامل صعود و سقوط چهار تیم در هر فصل خواهد بود. بدین ترتیب در هر فصل 16 تا از 20 تیم نسبت به فصل قبلش ثابت هستند و تغییری نمی کنند. تباس در ادامه گفت:” آنها در نظر دارند که تورنمنتی را بر مبنای شایسته سالاری کمرنگ معرفی کنند تا بهتر آن را ارائه بدهند اما این صحت ندارد. آنها در نظر دارند که مدل فوتبال اروپا که الگویی برای همه لیگ هاست، تغییر بدهند. آیا می توانند تورنمنتی بر مبنای صعود و سقوط ایجاد کنند؟ پاسخ منفی است. آنها باعث فروپاشی مالی لیگ ها و باشگاه ها خواهند شد. نمی توان مدل لیگ های داخلی را به اروپا منتقل کرد. اگر قرار باشد سوپرلیگ در دو دوسته برگزار شود، در دسته اول همیشه باشگاه های بزرگ اروپا حضور خواهند داشت و خبری از شایستگی ورزشی از طریق لیگ های اروپایی نیست. هیجان و شور اروپایی ویران خواهد شد و برخورد ها با باشگاه ها متفاوت خواهد بود. حامیان سوپرلیگ می خواهند که در مورد مدل و نحوه برگزاری مسابقات تصمیم بگیرند. فقط چهار پست روی کاغذ آزاد خواهد بود که از طریق صعود از لیگ دسته دو به لیگ یک سوپرلیگ انجام می شود. این یک شایستگی سالاری دروغین است. KPMG گزارش داده است که باشگاه های لالیگا با تسایس سوپرلیگ 55 درصد درآمدها و 60 درصد ارزش خود را از دست می دهند. اگر این را به کل لیگ های اروپایی تعمیم بدهیم، ویران کننده است. مدل کنونی نابود خواهد شد. لیگ های داخلی بنیان شرایط کنونی هستند. 40 لیگ  حرفه ای و 1554 باشگاه نقش دارند که 53715 فوتبالیست و 75140  کارمند غیرورزشی در باشگاه ها هستند.  در مورد درآمد 25.275 میلیون یورویی  و حق پخش یازده هزار میلیون یورویی صحبت می کنیم. در این سازمان ها اکثریت در تصمیم ها نقش دارند. لیگ های داخلی 65 درصد درآمد کل فوتبال اروپا را تولید می کنند. گزارش KPMG می گوید که برگزاری سوپرلیگ بر مبنای صعود و سقوط باعث می شود که لیگ ها 40 درصد از درآمدشان را از دست بدهند. البته در آن صورت فقط رئال و بارسا 400 میلیون یورو درآمد بیشتر خواهند داشت و درآمد سالانه آنها 150 تا 200 میلیون یورو بیشتر خواهد شد در حالی که درآمد باشگاه اتلتیکو به طور مثال از 373 به 138 میلیون یور کاهش می یابد.”