مرجع خبری رئال مادرید : کارلو آنچلوتی مربی ایتالیایی در کنفرانس مطبوعاتی پیش از بازی رئال مادرید و بیلبائو شرکت کرد.

بنزما:” توانستم مربی یکی از بهترین های دنیا باشم. نه فقط به عنوان یک مهاجم بلکه به عنوان یک مهاجم کامل، فوق العاده بود و بسیار متواضع، دوست داشتنی و جدی بود. نمی توانیم از تصمیمش خوشحال باشیم اما باید به آن احترام بگذاریم. فقط به خاطر کارهایی که در این باشگاه کردهف از او تشکر می کنیم. اسطوره ایست.”

از رفتنش شگفت زده شدید؟ برای جایگزینی او چه کار می کنید؟”بله، شگفت زده شدم اما باید درک کرد. تصمیمش بخشی از روند شخصی است. در مورد آینده اش هم تاکید می کنم: ترکیب در فصل آینده رقابتی خواهد بود.”

کدام گزینه ها را برای خرید در خط حمله در ذهن دارید؟ کین؟ خوسلو؟” چهار مهاجم جدا شدند و باید وارد بازار نقل و انتقالات شویم اما عجله ای نداریم چرا که زمان داریم. آرامش داریم.”

در بازار به دنبال چه گزینه ای خواهد بود؟” مهاجمی که گل بزند اما باید به جوان هایمان نیز نگاه کنیم و لایق فرصت هستند.”

از نماندن آسنسیو ناراحت شدید؟ در مورد ناچو چه نظری دارید؟”فرصت تمدید داشتند و تصمیم با خودشان بود. ناچو پیشنهاد تمدید دارد اما مارکو تصمیم گرفت که جایی دیگر برود.”

دیروز گفتید که بنزما می ماند، چطور از این خبر مطلع شدید؟” لحظه اخری بود. دیروز خیلی عادی تمرین کرد و امروز مطلع شدیم. چیزی برای اضافه کردن نیست و درک می کنیم.”

یک ماه پیش توقع چنین شرایطی را داشتید؟” راستش به این فکر نمی کردم. حالا فقط دو مهاجم داریم  اما نگرانی ندارم چرا که زمان خواهیم داشت. بازیها را با مهاجمان می بریم اما بدون آنها نیز می توان برنده شد. حضور مهاجمان شانس گلزنی را بیشتر می کند اما برای گلزنی در ابتدا باید یک تیم منسجم داشت.”

چرا هازارد و ماریانو همچون آسنسیو بازی نکردند تا مورد احترام قرار بگیرند؟” پنج تعویض داشتیم و می خواستیم برنده شویم. آنها درخواستی برای ورود به زمین نداشتند.  وداع آنها متفاوت بود اما باید تایید کنم که با وجود آن که به اندازه بقیه پررنگ نبودند اما تا آخرین لحظه شخصیتشان را نشان دادند و لایق احترام بودند.”

در شروع فصل گفتید که این ترکیب بهتر از فصل گذشته است، مشکل چه بود؟” ثبات. ترکیب نسبت به سال گذشته بهتر بود چون شوامنی و رودیگر را خریدیم که بازیکنان مهمی هستند اما جام جهانی روی ما اثیر گذاشتند. بدون قوای کامل به پایان فصل رسیدیم. فصل پرفشاری بود که در سوپرجام اروپا ، جام جهانی باشگاه ها و مراحل مختلف کوپا و چمپیونزلیگ شرکت کردیم. فصل به طور کلی خوب بود اما سال آینده می توانیم بهتر باشیم.”

چه حسی نسبت به بنزما داشتید؟” امروز صبح با او صحبت کردم و به من  گفت که وداع می کند. تصمیمش را گرفته بود. از او تشکر کردم و گفتم که به تصمیمش احترام می گذارم.”

به نظرتان وداع بنزما کمی سرد نبود؟” نمی دانم. فکر نمی کنم که سرد بوده باشد. باشگاه برایش مراسمی را در روز سه شنبه در نظر گرفته است و باید شخصیت کریم را هم در نظر بگیریم که پسری خجالتی است. دوست ندارد که مورد توجه باشد اما وداع امروزش وداعی از جانب یک اسطوره بود.”

دوست داری روی بلینگام حساب کنی؟” همیشه این سوال پرسیده می شود (می خندد) در مورد بازیکنانی که این جا نیستند، صحبت نمی کنم اما در کنفرانس مطبوعاتی اخیر هم گفتم که از صبر همگی تشکر می کنم. خوب کار کردیم و با تلاش به کار ادامه می دهیم و روی بازی بعدی تمرکز داریم.”

در مورد ناچو و سبایوس به نظرت چه اتفاقی رخ می دهد؟” می مانند.”

از فردا به بعد چه تفکری خواهید داشت؟” به استراحت نیاز دارم چون فصلی طولانی بود. باید تمرین می کردیم و به تیم برای هر سه روز یک بار بازی کردن انگیزه می دادیم که خیلی سخت بود. وقتی که شب بازی داشته باشی، نمی توانی درست بخوابی. پنجشنبه و جمعه هم باید کار کنی و به بازی بعدی فکر کنی. به همین خاطر الان فقط به الستراحت فکر می کنم. باشگاه در دست افراد مناسبی است و سعی می کنیم که تعطیلات را داشته باشیم و در روز 10 ژولای با انگیزه بالاتری باز خواهیم گشت.”