مرجع خبری رئال مادرید : قریب به یک سال پیش، در روز 13 ژانویه 2014، کریستیانو رونالدو دومین توپ طلایش را در زوریخ از آن خود کرد. او نمی توانست جلوی اشک هایش را در مقابل پسرش و اسطوره ای مثل په له بگیرد. این ستاره با 27.99 درصد آرا جایزه را برد و به مسی با 24.72 درصد و ریبری با 23.39 درصد غلبه کرد.

اما امسال همه چیز عوض شد. کمتر کسی می تواند به برتری مطلق رونالدو نسبت به رقبایش تردید داشته باشد به شکلی که بنگاه های شرط بندی شانس موفقیت او را 90 درصد ارزیابی می کنند.

از جمع نویر ، مسی و رونالدو، فقط نفر اولی در جام جهانی خوب کار کرد اما در چمپیونزلیگ ستاره پرتغالی با زدن 17 گل کاملا به رقبایش برتری داشت.

مراسم توپ طلا امشب ساعت 21 در زوریخ آغاز می شود. در مجموع هشت جایزه اهدا خواهد شد : بهترین بازیکن و بهترین مربی در رده بانوان و آقایان، جایزه پوشکاش به عنوان زننده بهترین گل ، جایزه بازی جوانمردانه، جایزه مدیریتی فیفا و تیم برتر سال.

مدعوین از صبح خود را به مراسم خواهند رساند. رونالدو که بخت اصلی بردن جایزه است با پروازی اختصاصی راهی زوریخ می شود. ایرینا شیک، نامزدش و همچین مادرش ، پسرش و ودوست و وکیلش ژرژ مندس او را همراهی می کنند. فلورنتینو پرز، آنچلوتی به عنوان نامزد جایزه توپ طلای مربیان به علاوه راموس و کروس به عنوان حاضران در تیم برتر سال و خامس به عنوان نامزد جایزه پوشکاش در این مراسم حاضر می شوند. همه این بازیکنان امروز ساعت 9:30 به وقت اسپانیا تمرین می کنند، یعنی یک ساعت و نیم زودتر از بقیه اعضای تیم.

مسی با نامزدش، آنتونلا خود را به مراسم می رساند. شانس او از همیشه کمتر است. از بارسا فقط البرت سولر، رئیس هیئت مدیره و رائول سانلهی، مدیر فوتبال او را همراهی می کنند. بارتومئو رابطه اش را با فیفا قطع کرده و اعلام کرده که در مراسم حاضر نمی شود.

نویر اردوی بایرن در قطر را ترک می کند و به همراه رومنینگه خود را به مراسم می رسان. روبن و لام به عنوان حاضران در تیم برتر سال هم در مراسم حاضر می شوند.

مراسم فرش قرمز از ساعت 19:30 به وقت تهران آغاز می شود. بیشتر مدعوین با زوج هایشان به مراسم می آیند. سیمئونه که نامزد عنوان مربی برتر سال شده است به همراه خوزه کارمینرو، مدیر ورزشی اتلتیکو در مراسم حاضر می شود. آنخل ماریا ویار ، رئیس فدراسیون فوتبال اسپانیا و طبیعتا پلاتینی و بلاتر هم در مراسم خواهند بود.

نامزدهای جایزه بهترین مربی و بهترین بازیکن سال از ساعت 16:00 (به وقت تهران) در کنفرانس مطبوعاتی شرکت می کنند. آنها یک ساعت و نیم بعد هتل را ترک می کنند و راهی مراسم می شوند. فیفا جزئیات مراسم را از طریق شبکه های اجتماعی پوشش خواهد داد.

برنامه ریزی مراسم توپ طلا (به وقت تهران)
21:00 : خواشمدگویی توسط کیت عبدو، مجری مراسم و پخش ویدئوی معرفی سه فینالیست توپ طلا در رشته های مردانو زنان.
21:04 : پخش ویدئوی گلهای فینالیست های جایزه پوشکاش.
21:07 : معرفی نامزدهای جایزه تیم برتر سال.
21:08 : معرفی دروازه بان برتر سال که نویر بخت اصلی است.
21:10 : معرفی چهار مدافع برتر سال که راموس از رئال در این تیم حضور دارد.
21:12 : معرفی سه هافبک برتر سال. کروس از رئال در این تیم خواهد بود.
21:15 : مشخص شدن نام سه مهاجم برتر سال که رونالدو و مسی حضور دارند. پس از آن برندگان عکس یادگاری می گیرند.
21:20 : بلاتر روی سن می آید. او برنده جایزه ویژه فیفا را اعلام می کند.
21:30 : پخش ویدئوی ویژه رونالدو در مراسم توپ طلا با پیغامی برای هواداران و واکنش خود بازیکن.
21:32 : نام سه نامزد جایزه برترین مربی سال در عرصه بانوان اعلام می شود. پس از آن برنده مشخص می شود و او دو دقیقه فرصت دارد تا صحبت کند.
21:38 : نوبت معرفی سه نامزد جایزه برترین مربی سال در عرصه آقایان است. آنچلوتی، سیمئونه و لوو سه گزینه هستند. برنده دو دقیقه زمان برای صحبت کردن خواهد داشت.
21:44 : جایزه بازی جوانمردانه فیفا اهدا خواهد شد.
21:51 : کلیپ ویژه ای از مسی با پیغامی برای هواداران از سوی این بازیکن پخش می شود.
22:02 : ترانه خواندن توسط باستین باکر، خواننده سوئیسی.
22:06 : برنده جایزه پوشکاش به عنوان زیباترین گل سال مشخص میش ود. خامس، فن پرسی و استفانی روچه شانس دارند.
22:11 : پخش کلیپ ویژه نویر با پیغامی برای هواداران و واکنش خود بازیکن.
22:19 : برنده بهترین بازیکن در رصه بانوان با حضور کسلر، مارتا و وامباچ مشخص خواهد شد.
22:25 : کیت ابدو، مجری مراسم در کنار بلاتر و ژان اتین آمائوری بهترین بازیکن جهان را اعلام می کند. نویر ، مسی و رونالدو سه گزینه اصلی هستند.
22:29 : عکس رسمی برندگان در کنار هم.