مرجع خبری رئال مادرید : هفتم آگوست 2008 و در اردوی پیش فصل رئال مادرید، بازیکنان در ساعت هفت صبح به فرودگاه باراخاس رسیدند که هیچ کدام خوشحال به نظر نمی رسیدند. در آن زمان هنوز زندگی برای فوتبالیست ها لاکچری نبود و آنها هم قبل از ورود به هواپیما باید به ترمینال می رفتند. بازیکنان با هواداران، خبرنگاران و سایر مسافران قاطی شده بودند. در ماه آگوست به شدت فرودگاه شلوغ است.

دلیل چهره اخموی بازیکنان رئال مادرید چه بود؟ سفر به بوگوتا. نه بازینان رئال مادرید و نه شوستر تمایلی به سفر به کلمبیا برای انجام یک بازی دوستانه نداشتند. دوازده ساعت رفت و دوازده ساعت برگشت برای این که تیم فقط 19 ساعت در کلمبیا باشد و در مقابل سانتافه بازی کند. فن در فارت که دو روز قبل به عنوان بازیکن جدید رئال معارفه شده بود، تنها عضو رختکن رئال بود که می خندید. بقیه اخمو بودند.

اما خشم رئال مادرید در آن جا تمام نشد. در هواپیما، بازیکنی نظیر گابریل هاینزه نتوانست جلو خودش را بگیرد و با خشم خطاب به رامون کالدرون مدیر وقت رئال مادرید گفت :” ممنون مدیر به خاطر این سفر. شرم آور است.” بقیه بازیکنان البته با لحنی شوخی آمیز بحث را ادامه دادند.  کالدرون در جوابشان گفت :” باید در امدزایی کنیم. پول شما را چگونه بدهیم؟”  کالدرون سعی کرد بحث را ادامه ندهد اما یکی از مدیران تیم گفت :” اگر رائول انتقاد می کرد باز یک چیزی. این کوچولو چه می گوید!”

آن روزها کالدرون همه تلاش خود را انجام داد تا خرید رونالدو را انجام بدهد. مدیر به جز فن در فارت هیچ خریدی نداشت تا درها به روی خرید ستاره پرتغالی باز شد. اما در نهایت این انتقال انجام نشد هر چند که مدیر رئال مادرید برای نهایی کردن این انتقال به توافق رسید.

کالدرون البته ماجرای حرفهای هاینزه را جدی نگرفت و شب در مهمانی شام با بازیکنان شرکت کرد.  رئال مادرید در آن بازی دوستانه در کلمبیا با نتیجه دو بر یک با گل فان در فارت پیروز شد.