مرجع خبری رئال مادرید : کالدرون مدیر اسبق رئال مادرید در صحبت های اخیرش مدعی شده است که رئال مادرید حدود یک میلیارد یورو بدهی دارد.

به نظر می رسد که منظور کالدرون به وام 525 میلیون یورویی برای بازسازی برنابئوست که با احتساب سود بانکی و هزینه بازپرداخت، باشگاه برای آن چیزی در حدود 900 میلیون یورو بپردازد. باشگاه از وام های قبلی هم البته همچنان بدهی هایی دارد که مجموعا باید برایش یک میلیارد یورو بپردازد.

در حال حاضر یکی از ابهامات بزرگ این است که آیا نگرانی از پرداخت این بدهی باعث شده تا رئال مادرید به مشکل مالی بخورد؟ رئال مادرید تنها تیم بزرگ اروپا بود که به بهانه بحران کرونا هیچ خریدی نداشت در حالی که بسیاری از باشگاه های دیگر خیلی راحت خرید کردند. رئال با توجه به این که بیش از 100 میلیون یورو از نقل و انتقالات درآمد داشت، می توانست در پست هایی نظیر مدافع میانی، هافبک دفاعی و مهاجم خودش را تقویت کند اما این کار را نکرد.

مدیران رئال مادرید مدعی هستند که وام بازسازی برنابئو که بازپرداختش از تابستان 2023 آغاز می شود نگرانشان نمی کند چرا که درآمدهای برنابئوی جدید از نظر اقتصادی می تواند قسط برنابئو که بیش از سالانه 30 میلیون یوروست را جبران کند.

به هر صورت مدافعان پرز مدعی هستند که پروژه بازسازی برنابئو دلیل وضع افتضاح کنونی و عدم فعالیت در نقل و انتقالات نبیست در حالی که منتقدان وی می گویند که خود پرز هم می داند که چنین هزینه ای ریسکی است و با توجه به این که باشگاه را مقروض کرده، در سالهای اخیر سعی کرده که کمتر در بازار نقل و انتقالات ریسک کند.