مرجع خبری رئال مادرید : آکادمی رئال مادرید از تولید استعدادها دست نمی کشد. رئال مادرید در 31 کشور اروپایی 63 محصول آکادمی دارد و حالا در تیم ملی اسپانیا نیز تعداد محصولات آکادمی رئال قابل توجه است. مارکوس یورنته در مقابل هلند به آخرین محصول آکادمی رئال مادرید تبدیل شد که به لاروخا می رسد. البته بازیکنان دیگری هم بودند که بعد از ترک رئال مادرید در تیمی دیگر به تیم ملی رسیدند. ماریو هرموسو، اسکار رودریگز و رگیلون شرایط مشابهی داشتند.

در طول تاریخ 82 محصول آکادمی رئال مادرید به تیم ملی اسپانیا رسیدند. البته اگر فقط از زمان تاسیس کاستیا در سال 1972 در نظر بگیریم، این عدد به 57 می رسد که البته فقط 38 تا از این بازیکنان با پیراهن رئال مادرید به تیم ملی رسیدند و 19 تا با پیراهن تیم های دیگر.

کاماچو اولین بازیکنی بود که از کاستیا به تیم ملی اسپانیا رسید. از یازده بازیکن اولی که از کاستیا به تیم ملی ملی اسپانیا رسیدند، ده تایشان در زمان دعوت شدن در رئال توپ می زدند و فقط لانچاس اولین تجربه خود را از اسپانیول داشت. در دهه هشتاد، پاردزا تنها بازیکنی بود که از خارج از آکادمی رئال مادرید به تیم ملی اسپانیا رسید چرا که در زمان دعوت شدنش در ساراگوسا توپ می زد. در دهه 90 فقط 3 تا از یازده محصول آکادمی رئال با حضور در خود رئال به تیم ملی رسیدند: آلفونسو، گوتی و رائول.

در قرن 21 نیز در 20 سال، 33 محصول آکادمی رئال مادرید به تیم ملی رسیدند که فقط شش تایشان در زمان دعوت شدن در خود رئال بودند: کاسیاس، رائول براوو، ناچو، کارواخال، لوکاس وازکز و رگیلون.  البته مورد آخر عجیب بود چرا که بین پایان اتمام قراردادش با سویا و انتقال به تاتنهام برای تیم ملی بازی کرد که در برهه ای کوتاه در لیست رئال مادرید حضور داشت.

اگر رگیلون را در نظر نگیریم آخرین محصول آکادمی رئال که به تیم ملی رسید، لوکاس وازکز بود. در چهار سال و نیم اخیر البته شش بازیکن سابق کاستیا در خارج از رئال به تیم ملی رسیدند: پارخو ، مارکوس آلونسو، هرموسو، سارابیا و همچنین اسکار رودریگز و یورنته

کانیزارس و سولدادو وقتی برای اولین بار در لیست تیم ملی قرار گرفتند به صورت قرضی به سلتا و اوساسونا رفته بودند، دیگو یورنته نیز قرضی به رایو رفته بود. دلارد و موراتا نیز پس از اولین بازی ملی خود با پیراهن ختافه و یوونتوس به رئال مادرید برگردانده شدند. آربلوا با 56 بازی ملی در میان محصولات آکادمی رئال مادرید که در خارج از رئال به تیم ملی رسیدند، رکورد دار است. دیگو لوپز و کاسیا نیز دور از رئال به لیست تیم ملی رسیدند اما بعد از مدتی برگشتند.