مرجع خبری رئال مادرید : رئال مادرید با تساوی مقابل سویا حالا به چیزی شبیه  معجزه نیاز دارد تا قهرمان لالیگا شود و حقیقت این است که با تیمی که در دو بازی اخیر دیده ایم احتمال سوم شدن خیلی بیشتر است تا صدرنشینی!

هر چقدر زیدان با شوک مصنوعی سعی کند که یک نسل تمام شده را زنده نگه دارد، کافی نیست . بازیکنان رئال مادرید در این فصل انواع و اقسام هدایا را از رقبا گرفتند، با قرعه ای مناسب در اروپا مواجه شدند و … اما با این وجود به نظر می رسد که فصل را بدون جام به پایان برسانند.

هر چند که تلاش زیدان برای نگه داشتن یک نسل تمام شده (واران، کاسمیرو، مودریچ، تا حدودی کارواخال، کروس، راموس و بنزما) قابل ستایش است اما بدون تردید یکی از دلایل اصلی که رئال مادرید در دو سال و نیم اخیر در تغییر این نسل درمانده، خود زیدان است. زمانی که رئال مادرید به جای ترمیم ترکیب کنونی به سراغ بازیکنان ناکارآمد نظیر یوویچ و هازارد یا جوان های کم تجربه نظیر رودریگو و وینیسیوس رفت. عجیب است که دو سال و نیم بعد از بازگشت زیدان، فدریکو والورده و مندی تنها جوان های اضافه شده به ترکیب هستند و اگر میلیتائو نیز شکوفا شده از سر ناچاری بوده است نه از سر اعتماد زیدان به او. زیزو در این مدت فرصت تغییر نسل را از بین برد و حالا شاید بهترین فرصت باشد که این نسل تمام شده رئال مادرید به علاوه  خریدهای فاجعه ای همچون یوویچ  کنار گذاشته شوند و خون تازه ای به رگ های تیم وارد شود.

اگر شکست مقابل چلسی را پای طراوت و جوانی حریف بنویسیم، در مورد تساوی مقابل سویا چیزی نمی توان گفت. تیم لوپتگی حتی خوب هم بازی نکرد اما به سادگی رئال را متوقف کرد. مشخص است که این نسل از بازیکنان رئال مادرید کاملا اشباع شده اند و حوصله بازی کردن ندارند و باید هر چه زودتر پروژه آب و جارو کردن آغاز شود و اگر زیدان آماده چنین کاری نیست و با بازیکنانش رو دربایستی دارد بهتر است که خودش برود و جا برای مربی دیگری که عرضه این کار را دارد، باز شود اما اگر خودش آماده است بهتر است آستین بالا بزند و بسم الله!

حتی اگر این رئال مادرید لالیگا را هم ببرد تغییرات اساسی در ترکیب ضروری است. خرید یک یا دو بازیکن نمی تواند گره گشای ترکیبی باشد که این روزها بوی الرحمانش کاملا بلند شده است.