مرجع خبری رئال مادرید : مثل روز روشن بود که رئال مادرید در این فصل از نظر دفاعی به مشکل می خورد. راموس پس از 16 سال و واران پس از 10 سال از رئال مادرید جدا شدند تا مدیریت رئال مادرید یک اتفاق بی سابقه را رقم بزند: جدایی هر دو مدافع فیکس در یک تابستان. در طول تاریخ شاید هرگز چنین اتفاقی برای هیچ تیم دیگری رخ نداده باشد.

اما عجیب تر این بود که مدیران رئال مادرید برای آنها جایگزین نخریدند. داوید آلابا که در سالهای اخیر هم در تیم ملی اتریش و هم در بایرن مونیخ بیشتر در پست دفاع چپ یا هافبک میانی بازی کرده بود برای جانشینی آنها خریده شد. جالب این که داوید در شروع فصل بهترین بازیهایش در رئال را در پست دفاع چپ داشته است و نه دفاع وسط.

در حقیقت اگر مدیران رئال مادرید این قدر در مورد رفتن دو مدافع باتجربه تیمشان قاطع بودند باید دو جایگزین مناسب را برای آنها می خریدند. مدافعانی که در سطح نام رئال باشند و مهمتر از همه این که بتوانند قدرت رهبری را به خط دفاعی بدهند. در حقیقت در حال حاضر یکی از مشکلات اصلی خط دفاعی رئال این است که هیچ کسی در خط دفاعی نیست که به هم تیمی هایش نظم بدهد و از آنها بخواهد که حواسشان به پستشان باشد و دقت کنند و بی توجهی و اشتباهات فراوان بازیکنانی نظیر میلیتائو، ناچو، لوکاس وازکز و … نیز در همین راستاست.

اما مشکلات رئال در پست دفاع میانی در شروع فصل با نبود مدافعان کناری هم عجین شده است. هر سه مدافع کناری تخصصی تیم یعنی مارسلو، کارواخال و مندی مصدوم شده اند. بدین ترتیب مربی تیم مجبور شده تا به فرمول های عجیبی در خط دفاعی روی بیاورد. فدریکو والورده و کاماوینگا در پست دفاع راست و چپ تست شده اند. از سویی لوکاس وازکز فرسنگ ها با نمایش فصل گذشته اش فاصله دارد. به نظر می رسد که لوکاس  بعد از آن که به خواسته اش رسیده و توانسته قراردادش را تمدید کند کاملا بی خیال و بی توجه است چون می داند سه سال دیگر قرارداد دارد. از سویی ناچو هم در حالی قراردادش تمدید شده و کاپیتان سوم کنونی رئال است که عملکردش به شدت توی ذوق می زند و با کیفیت نازلی در بازیها ظاهر می شود. عجیب تر این که دنی کارواخال که در کل فصل قبل مصدوم بود، پاداش گرفت و قراردادش تمدید شد تا دوباره مصدوم شود تا مشخص شود که مدیران رئال مادرید کاملا به بیراهه می روند. در سالهای اخیر دفاع کناری هایی نظیر اشرف و رگیلون را به بهانه مشکلات مالی فروخته شدند و جایگزینی هم برایشان جذب نشده در حالی که  مارسلو پس از سه فصل ضعیف، از مدیران رئال پاداش گرفته و کاپیتان اصلی تیم شده تا همچنان مصدوم باشد!

نتیجه همه این تصمیم های فاجعه بار این است که کادر فنی رئال مادرید با گذشت دو ماه از شروع فصل همچنان نمی داند که چه ساختاری برای دفاعش انتخاب کند و چه خاکی به سر خود بریزد. شاید بازگشت مندی و کارواخال برای بازی با شاختار (همان طور که آنچلوتی وعده داده) درمانی موقتی بر زخم های رئال باشد تا رئال مادرید بالاخره به خط دفاعی ایده آلش دست پیدا کند اما حقیقت این است که تصمیم های فاجعه مدیران رئال مادرید که از زمان رونالدو تیم را در فاز هجومی فلج کرده بود، حالا باعث نابودی تیم در فاز دفاعی شده است. مشکل اصلی شاید این نباشد که واران، راموس، اشرف، رگیلون یا هر بازیکن دیگری رفتند بلکه مشکل اصلی این است که هیچ جایگزین درخور و شایسته ای برای آنها خریده نشده و شخص فلورنتینو پرز در کنار سایر مدیران رئال مادرید صرفا با قضاوت 4-5 بازی در فصل گذشته به این نتیجه رسیده اند که بازیکنان کنونی کفایت می کنند در حالی که حقیقت این است که با نمایشی که از میلیتائو، ناچو، لوکاس و … دیده ایم، هر کدام از آنها فرسنگ ها تا این که در سطح رئال مادرید باشند، فاصله دارند.