مرجع خبری رئال مادرید : کریم بنزما مهاجم فرانسوی رئال مادرید به خاطر پرونده والبوئنا به یک سال حبس تعلیقی محکوم شد.

بنزما در این پرونده به اتهام مشارکت در اخاذی از هم تیمی سابقش متهم شناخته شد و باید 75 هزار یورو جریمه بپردازد. بنزما به زندان نمی رود اما در صورت تکرار جرمی مشابه یک سال حبس تعلیقی وی به حالت قطعی در می آید. بدین ترتیب کریم بنزما رسما در این پرونده مجرم شناخته شد.

پرونده اخاذی از والبوئنا به سال 2015 برمی گردد. زمانی که برخی از دوستان کودکی بنزما فیلمی از زندگی شخصی والبوئنا را از موبایل این بازیکن دزدیدند و از این هافبک خواستند تا برای پخش نشدن این فیلم 150 هزار یورو بپردازد. وقتی که بنزما از این ماجرا مطلع شد به جای مراجعه به ماموران پلیس از والبوئنا خواست تا این مبلغ را بپردازد. همین مسئله برای این مهاجم به شدت دردسرساز شد و باعث شد تا او مجرم شناخته شود.

البته نوئل لوگرائت رئیس فدراسیون فوتبال فرانسه اعلام کرده است که محکوم شدن بنزما تاثیری در حضورش در تیم ملی فرانسه در آینده نخواهد داشت. کریم زنعطی دوست دوران کودکی بنزما به پانزده ماه حبس و 300 هزار یورو جریمه محکوم شد. وکلای بنزما اعلام کرده اند که در این پرونده درخواست فرجام خواهی خواهند داد تا در دادگاه تجدیدنظر، به دنبال لغو حکم باشند.