مرجع خبری رئال مادرید: پس از شش سال بالاخره حکم پرونده اخاذی از والبوئنا اعلام شد و بنزما به یک سال حبس تعلیقی (که فقط در صورتی اعمال می شود که دوباره مجرم شناخته شود) و پرداخت 75 هزار یورو جریمه متهم شده است. اما این حکم سوال ها و ابهاماتی را در میان هواداران ایجاد کرده است.

آیا بنزما می تواند درخواست تجدید نظر داشته باشد؟
به  گفته وکلایش همین طور است و همان طور که خودشان در دادگاه ورسایس اعلام کرده اند، آنها همچنان معتقدند که بنزما مرتکب هیچ گونه تخلفی نشده است. آنها حکم را ناعادلانه و بدون مدرک می دانند و قصد دارند که درخواست تجدید نظر بدهند. قاضی نسبت به درخواست دادستان، حکم حبس تعلیقی بنزما را دو ماه افزایش داده است. حالا بنزما می تواند به دادگاه تجدیدنظر شکایت کند و اگر به نتیجه نرسد به دادگاه استیناف شکایت کند. زمان حکم دادگاه بعدی بنزما مشخص نیست چرا که نباید فراموش کنیم که برای اولین حکم، شش سال طول کشیده است.

آیا بنزما باید وارد زندان شود؟
نه چون حکمش تعلیقی است. در فرانسه احکام حبس کمتر از دو سال تعلیقی هستند و تا زمانی که جرم تکرا رنشود، تکرار نخواهند شد. جریمه مالی بیشترین حد ممکن بوده چرا که قاضی معتقد است که بنزما با توجه به وجهه عمومی خود باید یک الگو باشد.

آیا بنزما دوباره از تیم ملی فرانسه خط می خورد؟
از نظر قانونی منعی برای حضور بنزما در تیم ملی فرانسه وجود ندارد چرا که خط خوردن قبلی وی در سال 2015 با نظر شخص دشان و رئیس فدراسیون فوتبال فرانسه بود. حالا لوگرائت رئیس فدراسیون فرانسه گفته که حتی در صورت حکم دادگاه مشکلی برای حضور بنزما در تیم ملی وجود نخواهد داشت. در حقیقت اختلافات بنزما و دشان حل شده است. کریم در یازده بازی ملی اخیرش برای فرانسه 9 گل زده و بعید است که دشان بخواهد چنین بازیکنی را به سادگی از دست بدهد. این حکم روی شرایط بنزما در رئال هم تاثیری نخواهد گذاشت.

آیا این حکم روی توپ طلا تاثیری می گذارد؟
به هیچ وجه. رای گیری دو هفته پیش به اتمام رسیده وبنزما در کنار لواندوفسکی و مسی مدعیان اصلی هستند. کریم سعی کرده که ارامش خود را در این ماجرا حفظ کند و همچنان خود را بی گناه می داند. البته شاید این حکم در وجهه عمومی بنزما تاثیر منفی بگذارد و او را از شانس جایزه بهترین بازیکن فیفا دور کند، جایزه ای که مربیان و بازیکنان تیم های ملی در آن رای می دهند.