معجزه جدید هفته
شاید گفتن این حرف کمی بدجنسانه باشد اما اگر بعد از دریافت گل سوم مقابل چلسی تلویزیون را خاموش کردید، در عیار رئالی بودنتان تردید کنید! رئال مادرید تیم روزهای بزرگ است. ترکیب پرستاره رئال در دوران رونالدو باعث می شد که نیازی به شب های معجزه آسا نباشد اما  افت کیفیت ترکیب رئال باعث شده تا این تیم شباهت زیادی به ترکیب رئال زیر نظر کاپلو داشته باشد، تیمی که عجیب ترین معجزه ها را در دقایق پایانی رقم می زد و نتایج را برمی گرداند. همدلی و اتحادی که آنچلوتی در تیم ایجاد کرده، با هیچ چیزی قابل مقایسه نیست. بسیاری از بازیکنان رئال می توانستند به تیم های دیگر بروند و چندین و چند برابر پول در بیاورند. میانگین دستمزد در باشگاه های متوسط لیگ انگلیس در حال حاضر از 90 درصد باشگاه های لالیگا بالاتر است. اما با این وجود بازیکنانی نظیر فدریکو والورده، مارسلو، رودریگو، بنزما، کورتوا و … با جان و دل برایمان بازی می کنند. دریبل کورتوا در وقت اضافه بازی مقابل چلسی هر چند که حرکتی ریسکی بود اما تیبو به بهترین نحو توانست هاورتز، توخل، ورنر و … سایر مغرورهای چلسی را تنبیه کند که از کامبک رئال مقابل پی اس جی درس نگرفته بودند و خیلی زود جشن صعود را آغاز کرده بودند.

فاجعه هفته
توخل نیازی نداشت تا دانشمند باشد که بفهمد از افت مشهود کروس، کاسمیرو، مندی، کارواخال (در پست دفاع میانی بهتر بود!) در این فصل و نبود میلیتائو می تواند برای ویران کردن رئال مادرید استفاده کند. مدیران رئال مادرید به جای آن که این بردها را به اسم خودشان بنویسند (تنها تصمیم درست ماه های اخیرشان انتخاب آنچلوتی به عنوان سرمربی بود) بهتر است که کلاهشان را بالاتر بگذارند. این که رئال با دو معجزه باورنکردنی به جمع چهار تیم برتر اروپا رسیده، به این معنی نیست که ترکیب بی نقص است. وقتی که در نبود فقط یک بازیکن (میلیتائو) خط دفاعی این گونه از هم می پاشد، یعنی اوضاع خیلی خراب است. ترکیب رئال زمانی په په-راموس در اوجشان را در خط دفاعی داشت و واران به عنوان مدافع فیکس تیم ملی فرانسه نیمکت نشین بود اما مدیران باشگاه چه بلایی سر تیم آورده اند که کارواخال باید دفاع میانی تیم در مهمترین بازی فصل شود؟! چرا وقتی رئال در هر دو جناح خط دفاعی این قدر ضعیف است، مدیران رئال به جای این که فکری اساسی کنند و به دنبال تقویت ترکیبشان باشند، به دنبال گزینه های امتحان پس داده (اودریوزولا) یا کم تجربه (فران گارسیا) می روند؟ چرا پس از فصل ضعیف کاسمیرو شایعه خرید شوامنی این قدر کمرنگ و کم رونق است؟ کافی است تعویض های چلسی را با رئال مادرید مقایسه کنیم. توخل حتی بدون گران ترین بازیکنش (لوکاکو) هم تعویض های بزرگ تری نسبت به رئال مادرید داشت. قطعا کاماوینگا می توانست زودتر وارد تیم شود اما اگر ادواردو در ترکیب تیم قرار می گرفت، چه کسی قرار بود از روی نیمکت به عنوان یار تعویضی وارد زمین شود؟ کاسمیرو و کروس که هر دو کند و خسته هستند؟ صعود رئال به نیمه نهایی امسال درست مثل پارسال چیزی شبیه یک معجزه است. البته رئال امسال کار بسیار دشوارتری داشته چرا که فعلا قهرمان اروپا و پرستاره ترین تیم اروپا را حذف کرده است!

شب زنده داران هفته
هر چند که مدارس باز شده و کودکان شب ها باید زودتر بخوابند، برخی هواداران  (اول اسمشان بارسایی است) که در مرحله قبلی برای مسی و پی اس جی نور بالا می زدند، این بار خود را هوادار چلسی و توخل جا زده بودند هر چند که هواداران تیم لندنی هرگز آن ها را به خاطر رسوایی 2009 و فاجعه “اوربو” نخواهند بخشید. آنها حالا باید منتظر قرعه نیمه نهایی باشند تا دکل بعدی خود را انتخاب کنند. از نظر آنها آینتراخت فرانکفورت ( که همین هفته مقابل فرایبورگ باخت!) قوی تر از چلسی پرستاره بوده است! این روزها  که دکل نوردی شغل پرمخاطبی به خصوص برای دانش آموزان هواداران بارسلونا تبدیل شده چرا که می دانند وقتی دو (شاید هم سه) تیم اسپانیایی در میان چهار تیم برتر چمپیونزلیگ هستند، هیچ کس برای دستاورد آنها در لیگ دسته دوی اروپا پشیزی ارزش قائل نخواهد بود.

حامد فلاح