مرجع خبری رئال مادرید : الکساندر چفرین رئیس یوفا در مورد  مسائل مختلف صحبت کرد.

رئال مادرید در فینال چمپیونزلیگ:” باید از خودشان بپرسید که چطور این کار را می کنند. از نظر من بنزما یکی از دستکم گرفته شدن ترین بازییکنان تاریخ است. بازیکنان فوق العاده ایست. مودریچ را هم دارند که هر چقدر بیشتر می گذرد، جوان تر می شود و بهتر بازی می کند. تیمی باتجربه هستند. در برخی بازیها کمی خوش شانس بودند اما نمی توان گفت که در همه بازیها با شانس می توان نتیجه گرفت چرا که این اتفاق نهایتا یک بار رخ بدهد. بنزما حالا بیشتر و بیشتر مورد تحسین قرار می گیرد. همیشه زیر سایه دیگران بوده است. حتی وقتی که غیرممکن به نظر می رسد، راهی برایگلزنی پیدا می کند. بازیکن فوق العاده ایست.”

سوپرلیگ:” صحبت کردن از این پروژه که دیگر وجود ندارد، ناراحت کننده است چرا که فوتبال را کاملا ویران می کرد. از واکنش هواداران انگلیس شگفت زده شدم. هواداران فرانسوی و آلمانی کاری نباید می کردند چرا که باشگاه هایشان شرکت نکردند. از واکنش نرم در اسپانیا و ایتالیا شگفت زده شدم هر چند که درک می کنم. گاهی این مسائل در برخی کشورها کندتر هستند اما اتلتیکو و ایتالیایی ها خیلی سریع پروژه را ترک کردند و زمان کافی برای واکنش قوی تر وجود نداشت. از عدم واکنش هواداران بارسلونا که باشگاهی مردمی هستند، شگفت زده شدم.”

با رئال، بارسا و یوویه صحبتی داشتید؟” نه نداشتم. وقتی چنین اتفاقی رخ می دهد، آنها باید با ما صحبت کنند نه ما. اما هرگز این کار را نکردند. تنها برخوردی که با یوفا داشتند، حضور در دادگاه ها بود و سعی کردند ما را به چالش بکشند. هرگز نگفتیم که نمی توانند تورنمنت خودشان را داشته باشند چرا که می توانند هر کاری بخواهند انجام بدهند. اما مسخره است که زودتر از همه اسمشان را در چمپیونزلیگ ثبت می کنند. اگر می خواهند در تورنمنت های دیگر بازی کنند، نمی توانند در تورنمنت های ما باشند. این یک انحصارطلبی نیست. می توانند یوفای خودشان را بزنند و هر کاری را انجام بدهند که فکر می کنند درست است. در گذشته به آنها احترام گذاشتیم. نمی خواهم با مدیر یوونتوس صحبت کنم اما قبلا رابطه خوب و صادقانه ای با او داشتم. قبل از همه این اتفاقات فلورنتینو پرز مدیر رئال را به نیون دعوت کردم تا در مورد تورنمنت های احتمالی صحبت کنیم. این را قبلا نگفته بودم. جلسه را 24 ساعت قبل به بهانه حضور در مراسمی در بسکتبال، با ارسال پیامک لغو کرد. با بارتومئو هرگز صحبت نکردم هر چند که در آن زمان از باشگاه رفته بود. هرگز صحبت های بدی با هم نداشتیم. اعلام این پروژه از جانب آنها اقدامی غرورامیز بود و به همین خاطر نمی خواستند به یوفا اطلاع بدهند. اما حالا موفقیت های آنها را ببینید: رئال در فینال چمپیونزلیگ مردان بازی می کند و بارسا در زنان. این نشان می دهد که تورنمنت های ما سالم، عادلانه و درست هستند. با این سه باشگاه ها مثل همه باشگاه های دیگر روابط رسمی داریم. باشگاه ها خیلی بزرگ تز امدیرانشان هستند همان طور که یوفا بزرگ تز از مدیرش است اما رابطه شخصی نداریم. همان طور که قبلا گفتم فقط از طریق دادگاه ها هم بهم روبرو شده ایم و وکلایمان با این مسئله کنار می آیند. برایم مهم نیست که آنها بخواهند به ما نزدیک شوند یا نه. فوتبال باید در اختیار همه باشد و برای دفاع از مدل فوتبال در اروپا یک میلی متر هم عقب نمی کشم.”

احتمال محرومیت رئال، بارسا و یووه با اجازه دادگاه:”بله، امکان پذیر است. اما ببینیم چه می شود. خوشحالیم که بالاخره دادگاه به نفع ما حکم داد. از رفتار قاضی قبلی شگفت زده شده بودم. حتی اجازه حضور در جلسه استماع را هم به ما نداد و اعلام کرد که حق تنبیه باشگاه های مذکور را ندارم. به دادگاه های اسپانیایی اعتماد دارم. ببینیم چه می شود. برای یوفا مهم است که قوانین برای همه یکسان باشند. در حال حاضر قوانین مختلفی برای تیم های بزرگ و کوچک وجود دارد اما مهم است که همه قوانین احترام بگذارند. از 247 عضو یوفا، 244 باشگاه درکنار ما هستند و این برای ما مهم است.”

حضور رئال، بارسا و یووه در تورنمنت تابستانی در امریکا:” می توانند در تابستان، زمستان، بهار و پاییز بازی کنند. می توانند هر زمان که بخواهند بازی کنند و برایم مهم نیست که چه کار می کنند. می توانند در تورنمنت یاغی به جای چمپیونزلیگ بازی کنند. برایم مهم نیست. ما روی خودمان تمرکز داریم. اگر حس می کنند که فقط خودشان مهم هستند، مشکلی نیست. اما در فوتبال همه چیز دور توپ می چرخد.”

در دادگاه اتحادیه اروپا در مورد سوپرلیگ پیروز می شوید؟” کاملا مطمئنم که ما مرتکب انحصارطلبی نشده ایم. هر کسی می تواند انتخاب کند که عضو یوفا باشد. فدراسیون ها می توانند عضو فیفا باشند یا نباشند. باشگاه ها می توانند انتخاب کنند که در تورنمنت های ما باشند یا نباشند. در این مسئله همه طرف ما هستند. هیچ کس مخالفتی نکرده است. هواداران طرفدار ما هستند. کل خانواده فوتبال برای این مسئله با هم متحد هستند. همه مدل ورزشی اروپا را درک می کنیم و فوتبال اروپا از همین مسئله قوت می گیرد. هیچ کدام از باشگاه های یاغی کل بازیکنانشان از کشور خودشان ندارند یا کل بازیکنانشان محصول آکادمی نیستند. بدون تورنمنت های باز، وفتبال نابود می شود. برایم فوتبال خیلی مهم است و همیشه عاشق این بازی هستم. امیدوارم که همه همین حس را نسبت به این ورزش زیبا داشته باشند. “