مرجع خبری رئال مادرید : بارسلونا شاید به علت مشکلات مالی خود مجبور شود که به قرارداد سی وی سی با لالیگا ملحق شود و بدین ترتیب عملا باید از قرارداد سوپرلیگ کنار بکشند.

بارسلونا در نظر دارد که 25 درصد از درآمد حق پخش و 49.9 درصد از درآمد تبلیغاتی سالهای آینده اش را به فروش برساند، اقدامی که به این معنی است که آنها نمی توانند بخشی از سوپرلیگ باشند چرا که بندهای سوپرلیگ با قرارداد سی وی سی در تضاد است.

اگر بارسلونا از سوپرلیگ کنار بکشد، فقط رئال و یووه در این تورنمنت می مانند و زور پرز کم و کمتر می شود. پرز به عنوان مدیر پروژه سوپرلیگ نتوانست اتحاد خوبی را میان باشگاه های حاضر در این طرح ایجاد کند. کناره گیری 9 تا از 12 باشگاه نشان داد که مدیر رئال در ایجاد اتحاد به شدت ضعیف عمل کرده است و بدین ترتیب عمر پروژه سوپرلیگ قفط 48 ساعت بود، پروژه ای که می توانست تاریخ فوتبال را عوض کند و حالا با کناره گیری احتمالی بارسلونا به یک فاجعه کامل تبدیل خواهد شد.

لاپورتا مدیر بارسلونا در ابتدا اتحاد خود با رئال و یووه را در پروژه سوپرلیگ حفظ کرد اما شرایط مالی وحشتناک بارسلونا و ناتوانی این تیم در ثبت قرارداد بازیکنان باعث شده تا چاره ای جز ملحق شدن به سی وی سی نداشته باشند.