آرامش هفته
گلباران شدن آینتراخت مقابل بایرن مونیخ باعث شده بود تا اکثر هواداران رئال با خیال راحت منتظر گوتزه و یارانش باشند. جدایی کاستیچ بهترین بازیکن اینتراخت هم همچون تیر خلاص بود.انگار که خود تیم آلمانی هم به شکستش مطمئن بود و به همین خاطر حتی پس از دریافت گل توسط رئال مادرید نیز به آب و آتش نزدند و به گلباران نشدن قانع بودند. بارسایی ها امید زیادی داشتند تا آیننراخت  به لطف بیشتر بودن تعداد هوادارانش در هلسینکی بتواند معجزه را رقم بزند اما آنچلوتی و تیمش مانع از آن شدند تا یک آبروریزی دیگر برای فوتبال اسپانیا (درست مثل کاری که ژاوی و تیمش انجام دادند) تکرار شود. رئال مادرید بدون آن که زحمت زیادی بکشد، یک جام دیگر را هم به خانه آورد.

تکراری هفته
شوامنی و رودیگر در دقیقه 85 وارد زمین شدند و هازارد که قرار بود بمب خط حمله در فصل آینده باشد، حتی یک دقیقه هم بازی نکرد. کارلو دلیل این تصمیم را بها دادن به بازیکنانی دانست که فاتح چمپیونزلیگ شده اند. قطعا هواداران انتظار دارند که با توجه به فصل دیوانه وار پیش رو با بیش از 60 بازی و پنج تورنمنت دیگر و جام جهانی قطر، بیش از این در تیم تغییر ببینند. وقتی کارلو از تصمیم مدیران تیم در مورد نخریدن مهاجم حمایت می کند و می گوید که ترکیبش را بهتر از فصل گذشته می داند، پس منطقی این است که از داشته هایش بیشتر استفاده کند. خارج شدن نخاله هایی نظیر بیل و ایسکو اتفاق خوبی بود و قطعا مدیران رئال مادرید باید هنر خود را با خارج کردن بقیه مازادها نظیر اودریوزولا و ماریانو نشان بدهند تا تیم یک دست تر شود.

شعبه دوم رئال مادرید هفته
وقتی که فهمیدیم دوستان فلورنتینو پرز در شرکت سرمایه گذاری “کی کپیتال” برای نجات بارسلونا از ورشکستگی دست به کار شده اند و به آنها پول داده اند، گیج شدیم. نمی دانیم که باید علیه بارسلونا باشیم تا دوست آنها! چرا که اگر بارسا با وجود همه ولخرجی هایش نتیجه نگیرد، یعنی تلاش پرز برای نجات آنها شکست خورده و اگر نتیجه بگیرد هم یعنی این که مدیر رئال مادرید با دستان خودش آب به آسیاب دشمن ریخته و به آنها کمک کرده تا در مقابل تیم محبوبمان قد علم کنند! بارسلونا حالا به نوعی شعبه دوم رئال مادرید محسوب می شود. پرز برای این که پروژه سوپرلیگ را نجات بدهد و به تقلید از سانتیاگو برنابئو (یکی از موسسان جام باشگاه های اروپا) یک تورنمنت تاسیس کند، از دوستان خود خواسته تا به لاپورتا پول بدهند تا مدیر بارسا بتواند لواندوفسکی، کونده (باور کنید فحش ندادیم!)، رافینیا و احتمالا برناردو سیلوا را بخرند و به پرمهره ترین تیم لالیگا به خصوص در فاز هجومی تبدیل شوند. در حال حاضر یکی از “فن تئوری” های عجیب در میان هواداران رئال مادرید این است که پرز عمدا برای رئال مهاجم نمی خرد تا رقابت با بارسا متعادل شود. ترکیب رئال مادرید در فاز دفاعی و خط هافبک کمابیش کامل است و اگر یک مهاجم ذخیره برای بنزما خریده شود، بارسا با تمام خریدهایش همچنان نمی تواند به رئال نزدیک شود. اما اگر رئال مهاجم نخرد، بارسا می تواند با رئال مادرید برای قهرمانی لالیگا رقابت کند. تئوری عجیب و غیرقابل باوری است اما وقتی که اصرار مدیران رئال برای نخریدن مهاجم را می بینیم، به صحت داشتنش شک می کنیم. اگر مدیران رئال سخت به دنبال خرید امباپه بودند و آنچلوتی هم برای خرید گابریل ژسوس چراغ سبز نشان داده (که به علت مسائل پاسپورت امکان خریدش نبوده) پس خرید مهاجم کاملا ضروری است. شاید به قول برخی از هواداران پرز عمدا مهاجم نمی خرد تا توازن را در رقابت با بارسلونا بر هم نزند و متحد خود در سوپرلیگ را زنده کند. سوپرلیگ بدون بارسلونا پروژه ای ویران شده بود چرا که فقط یوونتوس باقی می ماند که آنها هم قدرت چندانی در فوتبال اروپا و ایتالیا ندارند!

حامد فلاح