صدرنشین هفته
قبلا هم گفتم که برای نسل من که در 20-25 سال اخیر تعداد زیادی قهرمانی از رئال مادرید در لالیگا ندیده، این تورنمنت به شدت ارزشمند است و شاید حتی قهرمانی لیگ را از از لیگ قهرمانان شیرین تر بدانیم . رئال مادرید در 32 سال اخیر فقط یک بار دو فصل متوالی قهرمان لالیگا شده که آن هم در زمانی بود که بارسا با پایان نسل رونالدینیو دچار افت مشهودی شده بود و البته شوستر توانسته بود رئال مادریدی قدرتمند را بسازد. بتیس در سالهای اخیر به موی دماغ رئال مادرید تبدیل شده بود، تیمی که پنج سال در برنابئو نباخته بود و گل نخورده بود و به همین خاطر برد مقابل این تیم هر چند سخت و بسیار نزدیک اما بسیار شیرین بود. در لالیگا تفاضل گل تاثیری دارد پس صرفا پیروزی مهم است البته به شرطی که روند بردها همچنان ادامه داشته باشد چرا که بارسلونا تا دندان مسلح شده و رقابت داغی تا اخرین دقیقه هفته 38 در پیش است.

پرستیژ هفته
مانوئل پلگرینی قطعا یکی از موفق ترین و باپرستیژترین مربیان سالهای اخیر فوتبال اروپا بوده است. بهترین سالهای تاریخ مالاگا، ویارئال و بتیس با او بوده اند و این اتفاقی نیست. مانوئل مربی بسیار باشخصیت، باهوش و توانمندی است اما دوران حضورش در رئال مادرید به یک فاجعه تبدیل شد. شاید پلگرینی بهترین نماد برای این باشد که بدانیم مربیگری در رئال مادرید کار هر کسی نیست. آنچلوتی و زیدان و شاید کلا یکی دو مربی دیگر از میان مربیان کنونی، لیاقت و توان مربیگری در رئال را دارند و به همین خاطر است که مدیران رئال باید به خوبی قدر کارلو را بدانند و حتی اگر به خاطر اهمال انها در بازار نقل و انتقالات و عدم خرید مهاجم، تیم در این فصل نتوانست  نتایج دلخواه آنها را کسب کند، نیمکت را دست افراد نالایقی نظیر پوچتینو نسپرند.

بازگشت به خانه هفته
دیدن بازیهای تیم محبوبمان رئال مادرید در ورزشگاه برنابئو همیشه حس بی نظیری دارد هر چند که نیمه کاره بودن ورزشگاه باعث شده بود تا تصاویر بازی این بار چندان دلچسب نباشند. بر اساس وعده های اولیه قرار بود که برنابئوی جدید برای شروع فصل جاری آماده شود هر چند که جنگ اوکراین و روسیه باعث شد تا بیش از یک سال دیگر منتظر بمانیم. نمی دانیم که چقدر از وعده های درآمدزایی از برنابئو قرار است که به نتیجه برسد اما قطعا دلیلی بوده که برای بازسازی ورزشگاه بیش از یک میلیارد یورو هزینه شود آن هم در حالی که برخی می گویند که هزینه ساخت یک استادیوم کامل از این کمتر بوده است. قرار بود که برنابئوی جدید مملو از ستارگان باشد اما با نیامدن امباپه و هالند، شاید چنین چیزی به سان یک رویا باشد. هر چقدر خط دفاع و هافبک رئال مادرید خوب و چندلایه بسته شده، شرایط در خط حمله نگران کننده است به خصوص که آنچلوتی اعتقادی به آسنسیو، هازارد و ماریانو ندارد. در شب هایی مثل بازی با بتیس که بنزما روی دور نیست، اوضاع خطرناک می شود. البته کریم هم مقصر نیست، او حالا 35 ساله است و همان طور که مودریچ و کروس (به واسطه بالا رفتن سنشان) نیاز به استراحت بیشتری دارند، او هم به استراحت نیاز دارد چون ربات نیست. مدیران رئال سرنوشت پروژه ای با بودجه سالانه 800 میلیون یورو را به آمادگی بدنی یک مهاجم 35 ساله گره زده اند. قطعا پیدا کردن یک مهاجم ذخیره مطمئن (چه باتجربه مثل کاوانی و ورنر، چه جوان مثل ششکو) در بازار نقل و انتقالات غیرممکن نبود. در هر صورت امیدواریم که در آینده اگر کریم مثل بازی با بتیس سرحال نبود، همچنان بقیه مثل وینیسیوس و رودریگو جورش را بکشند و البته مدیران رئال هم در نقل و انتقالات زمستانی از خر شیطان پایین بیایند و بالاخره فکری به حال خراب خط حمله تیم کنند!

حامد فلاح