مرجع خبری رئال مادرید : امانسیو آمارو اسطوره 83 ساله رئال مادرید به عنوان مدیر افتخاری جدید رئال مادرید انتخاب خواهد شد.

هیئت مدیره رئال مادرید دوشنبه گذشته تشکیل جلسه داد و آمانسیو را به عنوان مدیر افتخاری رئال مادرید انتخاب کرد، تصمیمی که در مجمع ویژه و عمومی باشگاه در روز دهم مهر باید تصویب شود. آمانسیو بین سالهای 1962 تا 1976 در رئال مادری دحضور داشت که جایگزین پاکو خنتو خواهد شد. خنتو از اکتبر 2016 مدیر افتخاری رئال مادرید بود اما در ژانویه گذشته درگذشت. آمانسیو 83 ساله البته در ماه های اخیر وظایف خود به عنوان مدیر افتخاری را هم انجام داده و در مراسم قرعه کشی بلیت فینال چمپیونزلیگ نیز حضور داشت.

فردا شصتمین سالگرد اولین بازی لالیگایی آمانسیو در رئال در مقابل بتیس در ویامارین است که آمانسیو در آن بازی گل زد و رئال با نتیجه پنج بر دو پیروز شد. آمانسیو چهارده سال در رئال مادرید حضور داشت و در سال 1966 قهرمان اروپا شد. او 471 بازی رسمی در رئال مادرید داشت که در حال حاضر شانزدهمین بازیکن تاریخ رئال از نظر تعداد بازی است. آمانسیو با 155 بازی یازدهمین گلزن برتر تاریخ باشگاه هم هست. وی در رئال 9 لالیگا، سه جام ذفی نیز کسب کرد و در سال 1964 با تیم ملی اسپانیا فاتح یورو شد. وی در دوران کشف دسته پنج کرکس، سرمربی کاستیا بود. او هشتمین مدیر افتخاری تاریخ رئال خواهد بود.کارلوس پادروس، آدولفو منندز، پادشاه آلفونسوی هشتم، سانتیاگو برنابئو،رایموندو ساپورتا، آلفردو دی استفانو و فرانسیسکو خنتو پیش از او این نقش را داشته اند. پادشاه سابق یعنی خوان کارلوس اول نیز در مراسم صد سالگی باشگاه به عنوان مدیر افتخاری حاضر شد.