برای دهه هشتادی ها
در روزهای اخیر دهه هشتادی ها (یا بهتر بگوییم متولدین 1375 به بعد) به همه ما درس شجاعت دادند و به ما فهماندند که سرنوشت ما همان چیزی است که خودمان می خواهیم باشد و دلیلی ندارد که با ترس زندگی کنیم. ادر میلیتائو، ادواردو کاماوینگا، فدریکو والورده، آندری لونین، اورلین شوامنی، وینیسیوس جونیور، رودریگو گوئس بازیکنانی از رئال مادرید هستند که در همین سن و سال قرار دارند. نسل جدید بوی شادی و طراوت می دهد و کم آوردن در قاموسشان جایی ندارد. وینیسیوس در مقابل اوساسونا باز هم گل زد. وینی نماد ناامید نشدن و جنگیدن است، بازیکنی که همین دو سال پیش مورد سوژه “میم” ها بود و برخی به تمسخر می گفتند که باید نامش در لغتنامه ها به عنوان نماد گل نزدن ثبت شود اما حالا مهمترین بازیکن رئال مادرید است. ستاره برزیلی آن قدر جنگید تا به حقش رسید تا بهترین نماد برای نسل جوان هایی باشد که به همه ما قدیمی تر ها درسی از جنس خستگی ناپذیری و تلاش برای رسیدن به آرزوها را می دهند.

برای مغزهای پوسیده
در ماه های اخیر هر بار از سیاست های فلورنتینو پرز انتقاد می کردیم، با این پاسخ مواجه می شدیم: پرز یک اقتصاد دادن توانمند است، دوست داشتید که رئال مثل بارسا ورشکسته می شد و به اهرم های اقتصادی نیاز پیدا می کرد؟ حالا اما خبری در رسانه های مستقل منتشر شده که به شدت توسط رسانه های پولکی (آس و مارکا) سانسور شده است: حساب های باشگاه نشان می دهد که رئال مادرید در فصل 22-2021 مبلغ 170 میلیون یورو ضرر داده و مجبور به فعال کردن اهرم اقتصادی  شده تا فصل را با سود مالی 13 میلیونی به پایان برساند. در حقیقت پرز برای این که صورتش را با سیلی سرخ نگه دارد و همچنان پز بدهد که رئال مادرید باشگاهی زیان ده نیست، مجبور شده که برخی از درآمدهای آینده رئال مادرید از ورزشگاه برنابئو را به فروش برساند، همان کاری که خیلی از دوستان رئالی ما به خاطرش ماه ها بود که بارسلونا را مسخره می کردند! اگر بارسلونا به خاطر سیاست های اشتباه بارتومئو (دستمزدهای نجومی برای مسی، پیکه، آلبا و…) به این روز افتاده پس چرا حال و روز رئال مادرید چنین است؟  دیگر برای فلورنتینو چه چیزی مانده که پزش را بدهد؟ در پشت پرده رئال مادرید چه می گذرد که باشگاه با وجود سه سال هزینه نکردن در نقل و انتقالات همچنان ضرر 170 میلیونی بالا می آورد و به خاطر “بی پولی” مجبور می شود که فصل را بدون ذخیره کریم بنزما آغاز کند؟ بنزمایی که امسال با روزهای اوجش فاصله دارد و نبود ذخیره برایش مشهود است. اگر هواداران حضرت «گادفادر» اراده ای برای استفاده از عقلشان داشته باشند، هیچ توجیهی برای ادامه حمایت هایشان از مدیر رئال وجود ندارد. اگر بحث در مورد دستاوردهای ورزشی است، بارتومئو نیز چند سال پیش به خاطر دستاوردهای موفق ورزشی خود مورد تحسین هواداران بارسلونا  بود و سالها بعد مشخص شد که چه گندی بالا آورده است. در مورد مدیر کنونی رئال مادرید نیز زمان همه چیز را ثابت می کند.

برای چیزهایی مهمتر از فوتبال
سالهاست که تماشای فوتبال باعث می شود تا برای چند ساعت هم که شده، سختی های زندگی خود را از یاد ببریم. رئال مادرید در این سالها همچون قندی بر تلخی لحظات سخت ما بوده است اما این روزها حس می کنیم که اتفاقاتی مهمتر از فوتبال وجود دارد. به همین خاطر فعلا تا مشخص شدن تکلیف این روزها ترجیح می دهم که #وایتکس را ننویسم چون این بخش با این ایده شروع شد که لبخندی هر چند کمرنگ به لب علاقمندان به رئال مادرید محبوبمان بیاورد اما فعلا حس و حال چنین لبخندی را نداریم چون چیزهای بیشتری برای امید بستن داریم. به امید بازگشت #وایتکس در حس و حالی بهتر.

حامد فلاح