مرجع خبری رئال مادرید: ادن هازارد بازیکن بلژیکی رئال مادرید به مناسبت جام جهانی مصاحبه مفصلی با مارکا داشت.

اولین مصاحبه با یک رسانه اسپانیایی پس از سه سال و نیم:”مصاحبه کردن را دوست دارم اما سخت است که وقتی بازی نمی کنی، مصاحبه کنی. ترجیح می دهم که بازی کنم و بعدش صحبت کنم. متاسف هستم چرا که افرادی مثل شما را دوست دارم اما در حال حاضر زیاد نمی توانم صحبت کنم.”

شرایطت را در یک کلمه توصیف کن:”تواضع، تواضع شدید. این سبک زندگی من است. این تربیتی است که والدینم برای من داشته اند.”

از فوتبال بازی کردن همچنان خوشحالی؟”وقتی بازی نمی کنی مشکل است اما وقتی بازی می کنی قطعا همین طور است. فوتبال زندگی من است و فقط می خواهم بازی کنم.”

سه سال و نیم نیمکت نشینی، چطور به والدبباس می روی؟” دوست دارم چرا که بازیکنان خوب و شخصیت های خوب زیادی داریم. سخت است چرا که زیاد بازی نمی کنم اما افراد خوب زیادی هستند و این چیزی است که می خواهم. با آنها تمرین و بازی می کنم. اگر بتوانم کمک کنم، بهتر است اما در حال حاضر نمی توانم. سعی می کنم بیشترین تلاشم را داشته باشم.”

جام جهانی آخرین قطار برای بازگشتت به اوج است؟” قطعا همین است. باید به همه نشان بدهم که می توانم فوبتال بازی کنم. برخی در مورد من مردد هستند اما خودم نه. ”

اگر هازارد نبودی چه نظری در مورد هازارد داشتی؟” این که پسر خوبی هستم. اما در این سه سال خوش شانس نبودم. یک بازیکن خوب فقط باید بیشتر بازی کند.”

انتقادها را درک می کنی؟” قطعا. طبیعی است. بازیکنی هستم که در این سه سال بازیهای زیادی نداشتم. درک می کنم. باید نشان بدهم که وقتی بازی می کنم چه پنج دقیقه، چه ده دقیقه  و چه پانزده دقیقه، چه توانایی هایی دارم. می خواهم بازی کنم و وقتی بازی می کنم باید عملکرد خوبی داشته باشم.”

با وجود بازی نکردن، می گویند که در والدبباس آرامش بسیار زیادی داری و لبخند می زنی:” خوش شانس هستم که در بهترین تیم بازی می کنم. فقط همین. نه فقط به خاطر این که در رئلا بازی میک نم بله به این خاطر که فوتبال بازی می کنم و این چیزی است که در زندگی می خواستم.”

حمایت هم تیمی های شامل وینیسیوس را حس می کنی؟” از نظر من طبیعی است. وینیسیوس دوست من است و فوتبال همین است. همیشه یک بازیکن جوان می خواهد با تو رقابت کند. این را یا می پذیرم، یا می روم اما من این گونه نیستم که ناامید بشوم.”

زمانی در لیگ انگلیس با وجود این که خطاهای زیادی رویت می شد، می درخشیدی:” طبیعی است. بهترین بازیکن تیم بودم. زندگی یک فوتبالیست همین است. باید فقط بازی کنم و به حرف دیگران توجهی نکنم. باید روی توپ و گلزنی تمرکز کنم.”

رودریگو گوئس می گوید که عکست را در پس زمینه موبایلش گذاشته :” فکر نکنم (می خندد). من هم پس عکس او را در پس زمینه دارم! شوخی کردم. رودریگو نیز بازیکن خوبی است و  در کلاس جهانی است.”

به خودت در رئال چه نمره ای می دهی؟”در مورد بازی فوتبال نمره صفر را می دهم چون بازی نمی کنم اما در مورد شرایطم و لحظاتم از تیم نمره 10 از 10 را می دهم. فکر نمی کنم که حضور در رئال به معنی تحقق رویای کودکی ام باشم چرا که بعد از امسال فقط یک سال از قراردادم ماندم. می خواهم در این باشگاه و با این پیراهن بازی کنم.”

در این سالها احتمال جدی برای جدایی تو وجود داشته؟” نه، نه.”

چلسی در دوران مارینا هم با تو تماسی نگرفت؟” نه.”

پس چرا اخبار در مورد رفتنت پخش می شد؟” نمی دانم. نظری ندارم.”

احتمال جدایی در زمستان یا تابستان:” در ژانویه غیرممکن است چرا که خانواده ام و من شهر را دوست داریم اما در تابستان ممکن است جدا شوم. یک سال دیگر از قراردادم مانده و تصمیم در باشگاه است. اگر باشگاه به من بگوید که “ادن ، از این چهار سال ممنونیم اما باید بروی” باید بپذیرم چون طبیعی است. اما دوست دارم بیشتر بازی کنم و توانایی هایم را نشان بدهم و ثابت کنم که بازیکن خوبی هستم.”

برای موفقیت در رئال چه کم داری؟” قطعا دقایق. بازیکنانی در حال حاضر بهتر از من هستند.”

حضور در اولین پیش فصل در رئال مادرید با اضافه بزن:” این مشکل همیشه برای من وجود داشته است. هر سال همین است. در طول فصل تلاش می کنم و فوتبال بازی می کنم اما وقتی سه هفته استراحت داریم، استراحت می کنم. این اتفاق چهار سال پیش رخ داد اما یک واقعیت بود. اما بعد از دو ماه و پیش از مصدومیتم شرایط خوبی داشتم. بعد از آن در مورد قرنطینه و مسائل دیگر خوش شانس نبودم. در سال دوم مصدومیت های زیادی داشتم اما در ده سال حضور در چلسی 500 بازی داشتم و مصدومیتی نداشتم اما در این دو سال مصدومیت های زیادی برایم ایجاد شد. این چیزی نیست که بتوانم توضیحش بدهم. چرا؟ اوف!”

می گویند بیشتر از قبل به بدنسازی می روی و خودت را مورد مراقبت قرار می دهی؟” درست است. خیلی چیزها برایم عوض شده است. تغذیه هم برایم عوض شده است.”

اگر به عقب برگردی، فکر می کنی چه اشتباهاتی داشتی؟”فکر نمی کنم که اشتباهاتی داشته ام. در این ده سال بازیهای زیادی داشتم. هفت بازی در لیگ انگلیس داشتم و لگدهای زیادی به من زده شد. در برخی لحظات از زندگی شانس کمتری داری و دچار مصدومیت می شوی و باید سبک زندگی خود را عوض کنی. شرایط در زندگی ممکن است تغییر کند اما فکر می کنم که به خاطر بدشانسی اتفاقات زیادی رخ داد. کرونا و قرنطینه هم نقش داشت.”

چرا این قدر طول کشید که جراحی کنی؟” اولین مصدومیتم بعد از بازی با پی اس جی بود و دومی حدود سه ماه بعد. دو شکستگی داشتم. جراحی آخرم؟ کمی متفاوت بود چرا که به خاطر عفونت در پلاک درون پایم بود. می خواستم زودتر جراحی کنم. می خواستم در پایان فصل دوم جراحی کنم چون در آن فصل مصدومیت هایی داشتم و فکر می کنم که چیزی در بدنم است که شرایط خوبی ندارد. می خواستم پلاک را خارج کنم اما … باشگاه به من گفت که “نه، غیرممکن است. باید ارامش داشته باشی. با پزشکان صحبت می کنیم. مشکل از پلاک نیست.” فکر می کنم که انه افکر می کردند که مشکل روانی است. اما در سال سوم همین اتفاقات رخ داد. مصدوم و مصدوم تر شدم. فکر نمی کنم که باشگاه مقصر بود. پزشک یا عمل جراحی نیز نقش داشتند. مسائل زیادی نقش داشتند.”

سخت ترین لحظه ات چه زمانی بود؟” در یورو با تیم ملی بلژیک. چرا که قبلش حدود یک ماه پیش فصل عالی داشتم و در یک هشتم مقابل پرتغال شدم.”

بعد از آن مصدومیت گریه کردی ؟ ” نه (می خندد). نه، نه ، نه.”

به کمک روانشناس نیاز داشتی؟” نه. خوش شانس هستم که خانواده ای دارم که در این شرایط به من کمک کرد. در زندگی مشکلات سخت تری هم وجود دارد .فوتبال بازی می کنم. در حال حاضر خوش شانس هستم اما زندگی همین است.”

زیزو:” با او صحبتی نداشتم اما در پایان فصل دوم به من گفت:” هر چه بشود، باید به جلو نگاه کنی و از این باشگاه لذت ببری.” رابطه ام با آنچلوتی و زیدان تقریبا یکسان بوده است. دو مربی متفاوت هستند اما شخصیت مشابهی دارند. برای هر دو احترام قائل هستم.”

تیم ملی بلژیک و جام جهانی:” تیم خوبی داریم. بازیکنان خوبی داریم. نسبت به جام جهانی تجربه بیشتری داریم اما من مدتی است بازی نکرده ام. لوکاکو مصدومیت هایی داشته است. تردیدهایی داریم اما درون تیم نیست. فکر می کنم که تیم های بهتری هم از ما هستند. قطعا برزیل و همچنین فرانسه و آرژانتین بهتر از ما هستند. اسپانیا هم خوب است. بازیکنان زیادی دارند که فوتبال را بلد هستند و تیمی همیشه باکیفیت بوده اند و مربی خوبی دارند. در تیم نیز دوستان خوبی دارم و باید همین را بگویم (می خندد).  قطعا خوب هستند.”

پانزدهمین چمپیونزلیگ یا جام جهانی؟” اگر قرار باشد که پانزدهمی مثل چهاردهمی باشد، نه چرا که زیاد بازی نمی کردم. اگر مثل بنزمای پارسال باشم، قطعا پانزدهمی. اما جام جهانی  نیز عالی است. اگر بگویم جام جهانی، هواداران رئال می گویند:”اه اه!” و اگر بگویم پانزدهمی نیز مردم بلژیک می گویند که دیوانه شده ام. پس… هر دو!”

قیمتت آخر چقدر بود؟ 100 یا 160 میلیون یورو؟” نمی دانم. واقعا نمی دانم!”

پیام به هواداران:” متاسفم رفقا. تلاش کردم. یک سال دیگر قرارداد دارم و باید این را ثابت کنم. اما اسان نیست. بازی نمی کنم و می خواهم بهتر شوم. حقیقتا متاسفم. به خاطر اتفاقاتی که رخ داد، متاسفم.”

تیم بهترین بازیکنان جام جهانی:”کورتوا، کارواخال، وندی، رودیگر، آزپیلیکوئتا، دی بروینه، مودریچ، موسیالا، رودریگو، وینیسیوس و بنزما.”