مرجع خبری رئال مادرید : در حالی که بارسلونا ده امتیاز تا رئال مادرید در صدر جدول لالیگا فاصله دارد، لاپورتا و ژاوی همچنان به رئال مادرید اتهام می زنند. باورنکردنی است که سرمربی و مدیر باشگاهی که 17 سال به داوران رشوه داده، حالا این گونه یک باشگاه دیگر را زیر سوال می برد. لاپورتا اخیرا مدعی شده که رئال از داور ویدیویی نفع می برد و ژاوی نیز گفته است که در لالیگا تقلب شده است!

جوزپ پدررول مجری ال چیرینگیتو که خودش هم بارسایی است، مثل بسیاری از بارسایی ها دیگر می داند که چنین خزعبلاتی فقط برای پرت کردن حواس ها در مورد نتایج ضعیف هستند. در واقع لاپورتا و ژاوی با فرافکنی می خواهند بحث های مهم تر را به حاشیه ببرند تا کسی یادشان نیاید که تیمشان چه شرایط وحشتناکی دارد. وی اظهار داشت :” ژاوی از چند ماه قبل استعفا داد و لاپورتا به رئال مادرید حمله می کند. بارسا ده امتیاز تا صدرنشین فاصله دارد و لاپورتا به رئال مادرید حمله می کند. بارسا 20 سال به نگریرا پول داده و لاپورتا به رئال مادرید حمله می کند. آن طور که خولیو ایگلسیاس بزرگ گفت ، زندگی همچنان مثل قبل است.”

توماس رونکرو سردبیر آس نیز در مقاله جدیدش علیه ژآوی نوشت :” ژاوی باز هم در صحبت های اخیرش صحبت هایی را داشت که نمادی از شکست او بود. نه فقط به عنوان مربی ( فصل فاجعه بار بارسا گویای همه چی زاست) بلکه به عنوان یک حرفه ای که باید مراقب شخصیت بارسلونا باشد. او ترجیح می دهد که خودش را قربانی بنامد.  همچنان می گویند که در تورنمنت تقلب شده چون رئال مادرید روی داوران تاثیر می گذارد. این عوامفریبی و قربانی سازی در دوران طلایی بارسای گواردیولا نیز مشهود بود. البته آن دوران تا ابد لکه دار شده چرا که مدیران بارسلونا ارقامی میلیونی را به انریکز نگریرا به عنوان نایب رییس کمیته داوران می پرداختند. ژاوی، دفعه بعدی که در مورد داوران صحبت می کنی، به رابطه باشگاه محبوبت با نگریرا فکر کن و سعی کن که بحث را عوض کنی تا فاجعه بیشتر در کار نباشد.  در مورد ژاوی می دانیم که وقتی درون چمن حضور ندارد، سرش را با رسانه ها گرم می کند و به ادعای خودش انتقادها باعث شده تا بازیکنانش در سطح انتظار نباشند! او یا در مورد داوری صحبت می کند یا فشارها. این در حالیست که به عنوان مربی چهار گل از ژیرونا، چهار گل از رئال مادرید، چهار گل از بیلبائو و پنج گل از ویارئال خورده است. باید کور باشی تا این را نبینی. میراث ژاوی به عنوان مربی فقط بی احترامی به رئال و رئالی ها بوده که نباید اجازه آن داده شود.  امیدوارم که ژاوی یک روز به کارهایش فکر کند و شهامت داشته باشد تا علنا از تیم آنچلوتی  عذرخواهی کند چون او مدعی است که 57 امتیاز رئال نه بر اساس شایستگی بلکه به خاطر داوران بوده است. به ژاوی توصیف می کنم که بازی ختافه و رئال مادرید را دوباره ببیند و بفهمد که داوران در این کشور به سود چه تیمی سود می زنند. در واقع مشخص است که آنها علیه رئال سوت می زنند اما رئال به جای توجیه کردن، از این مشکلات عبور می کند و جامها را می برد. او می خواهد به سبک سیمئونه رفتار کند و عملکرد  وحشتناکش در بارسا را توجیه کند. این قدر زار زدن به درد نمی خورد. او در این فصل ترکیبی فراتر از قابل قبول را داشت. ژاوی، به کارهایت فکر کن! ”

رادیو کادناسر از سویی مدعی است که قاضی دادگاه بارسلونا، درخواست این باشگاه و بارتومئو برای خروج رئال مادرید از پرونده  نگریرا را رد کرده است. در حقیقت رئال این حق را دارد تا به عنوان مطلع در دادگاه حضور پیدا  کند چرا که سالها در تورنمنتی حضور داشته اند که بارسا نیز در آن حضور داشته است.